ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید در خراسان جنوبی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، محمد مخبر که در حاشیه‌ی افتتاح دو طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت سخن می‌گفت، توضیح داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز ۱۳ هزار شغل را با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسانده و طی دو سال آینده ۱۲ هزار شغل دیگر را در این استان ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان این‌که محور اصلی فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اشتغال‌زایی است، تأکید کرد: ستاد اجرایی تا هر جا که لازم باشد برای توسعه‌ی طرح‌های اشتغال‌زایی و رونق تولید از کارآفرینان، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع حمایت خواهد کرد.
دکتر مخبر اظهار امیدواری کرد که با ایجاد ۱۲ هزار شغل جدید، معضل بیکاری در خراسان جنوبی برای همیشه مرتفع شود.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هم‌چنین در دیدار با آیت‌الله عبادی، نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه‌ی بیرجند درباره‌ی فعالیت‌های ستاد در این استان تشریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز ۳۶۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، ۱۲ طرح بنگاه‌محور و ۴ طرح تسهیلات‌محور را در استان خراسان جنوبی ایجاد کرده است. هم‌چنین ۸۹ پروژه‌ی عمرانی، ۳۶ مدرسه، ۱۹ مسجد و بیمارستان شهرستان فردوس را به بهره‌برداری رسانده است. علاوه بر این، خدمات دیگری را در حوزه‌های اجتماعی هم‌چون بیمه‌ی روستاییان، تأمین هزینه‌ی درمان بیماران صعب‌العلاج، حمایت از ایتام و ... ارایه کرده است.
دکتر مخبر افزود: در جریان وقوع سیل امسال در خراسان جنوبی نیز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از جمله اولین دستگاه‌هایی بود که در منطقه حضور یافت و به خدمت‌رسانی پرداخت. هم‌چنین ۱۲ هزار بسته‌ی لوازم‌التحریر را به مناسبت آغاز سال جدید در میان دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده‌ی استان توزیع خواهیم کرد.
وی از ایجاد بیش از ۴۰۰ هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شش سال گذشته در کشور خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته ۸۱ هزار شغل را به بهره‌برداری رساندیم و امسال نیز راه‌اندازی ۱۰۰ هزار شغل را در دستور کار داریم.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ویژگی اصلی شغل‌های ایجاد شده توسط این ستاد را مشارکت مردم عنوان کرد و گفت اشتغال‌زایی با مردم است که معنا پیدا می‌کند. باید مردم را در تمام امور به میدان آورد که متأسفانه در اقتصاد از این مهم غافل بوده‌ایم.
دکتر مخبر ادامه داد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب در جنگ تحمیلی و فتنه‌های بعدی مردم را محور قرار دادند. چون تنها راه برای فائق آمدن بر مشکلات، به میدان آوردن مردم است.
وی با بیان این‌که کشور در شرایط خاص قرار دارد، خاطرنشان کرد: موفقیت‌های بزرگی در سایه‌ی رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری کسب کرده‌ایم که غیرقابل انکار و کتمان است. ایران امروز به همه لحاظ قابل قیاس با گذشته نیست. ملت ایران در رژیم گذشته شهروند درجه دو بودند، اما امروزه کشور به لحاظ امنیتی و نظامی در اوج است و با عزت اداره می‌شود. در عین حال، دشمنان پس از رانده شدن از ایران هم‌چنان به خباثت‌های خود ادامه می‌دهند.
دکتر مخبر تصریح کرد: بعد از رحلت حضرت امام، رهبر معظم انقلاب چند کار فوق‌العاده انجام دادند که اگر انجام نمی‌شد معلوم نبود تا چه میزان می‌توانستیم مقاومت کنیم. یکی از این کارها جلو راندن چند هزار کیلومتری مرز تقابل با دشمن بود.
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) متذکر شد: مشکل معیشت را به کمک هم برطرف خواهیم کرد. سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب عناوین اقتصادی را برای نام‌گذاری سال‌های جدید برمی‌گزینند که اگر به توصیه‌های رهبری به‌طور کامل عمل شده بود، امروز وضعیت دیگری داشتیم.
گفتنی است، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اولین روز سفر خود به استان خراسان جنوبی، طرح‌های اشتغال‌زایی مشارکتی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، شامل شرکت جوجه تن طلا با سرمایه‌گذاری ۱۰۱ میلیارد و ۹۷۸ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۲55 نفر، فعال در تولید جوجه‌ی یک‌روزه و با ظرفیت پرورش ۳۰ هزار قطعه مرغ مادر و شرکت پهن‌دشت بیرجند با سرمایه‌گذاری ۸۱ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۱۴۵ نفر، فعال در پرورش مرغ تخم‌گذار با ظرفیت پرورش ۹۰ هزار قطعه مرغ‌ تخم‌گذار را افتتاح کرد.

کد خبر: 1023114

وب گردی

وب گردی