روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در حل مسائل استان خود پیشگام باشند

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روسای واحدها باید تمامی مشکلات شهر و استان خود را شناسایی کنند و در راستای حل آن گام بردارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، در اولین نشست هم اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت ها و سیاست های دانشگاه، ویژه روسا و سرپرستان جدید الانتصاب، اظهار کرد: باید بدانیم که که در انقلاب اسلامی زندگی می کنیم و فعالیت های ما باید در راستای این انقلاب و با فرمایشات مقام معظم رهبری منطبق شود؛ این کار باعث ثواب در دنیا و آخرت خواهد شد.

وی افزود: نظام به تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و ولایتمدار نیاز دارد تا بتواند در آینده سکان هدایت بخش های مختلف را بر عهده بگیرد؛ دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا نقش بسیار پررنگی دارد چرا که به عنوان یک شبکه بزرگ اجتماعی، کنش های رفتاری آن بر حوزه های فرهنگی و اجتماعی جامعه اثر گذار است.

حیدری ادامه داد: موج علمی کشور باید هم راستا با جریان انقلاب اسلامی شود، تا بتوانیم مشکلات امروز جامعه را حل کنیم؛ نگاه ما در گام دوم انقلاب اسلامی و سال رونق تولید باید مدبرانه و در راستای حل معضلات کشور باشد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی مهم ترین سنگری است که می تواند در برابر آمریکا مقاومت و تحریم های آن را خنثی کند، چرا که توسط نخبگان و اندیشمندان متدین و انقلابی هدایت می شود.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین روسای واحدهای دانشگاهی گفت: این که مورد اعتماد نظام قرار بگیریم و در دانشگاه آزاد اسلام برای خدمت به مردم مسئولیت داشته باشیم، لطف الهی است که باید شکر گزار آن باشیم؛ امروز وظیفه روسای دانشگاهی سنگین تر از مسئولان اداری و اجرایی است، چرا که با حوزه تربیت انسان سر و کار دارند. اگر یک انسان به غلط تربیت شود، خطرات آن موجب آسیب به کل جامعه خواهد شد‌.

حیدری با بیان این که وظیفه روسای دانشگاه ها صرفا آموزش نیست تاکید کرد: روسای دانشگاه ها باید با تمامی بخش های جامعه از جمله ائمه جمعه، استانداران، کاسبان، صنعت گران و... ارتباط سازنده داشته باشند و موجب تغییر و تحول در حوزه های مختلف شوند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: روسای واحدها باید تمامی مشکلات شهر و استان خود را شناسایی کنند و در راستای حل آن ها گام بردارند؛ روسای واحد باید با شناسایی مشکلات، سند توسعه و چارچوب های خاصی را برای خود تعریف کنند و با برگزاری جلسات با مسئولان مربوطه، سرآغاز پیشرفت و توسعه باشند.

وی با تاکید بر شناسایی خیرین هر استان برای توسعه و پیشرفت علمی گفت: با شناسایی خیرین می توانیم گام مهمی را در جهت حل مشکلات و پیشرفت علمی برداریم؛ حضور روسای دانشگاهی در میان مردم، نمازهای جمعه و پایگاه های بسیج برای شناسایی مشکلات و ظرفیت های جامعه، امری ضروری است.

حیدری با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی در کنار وزارت علوم نقش تعلیم و تربیت جامعه را بر عهده دارد، اذعان داشت: معرفی امکانات آموزشی استان و توان دانشگاه در حوزه فناوری از طریق دعوت از رسانه ملی و رسانه ای کردن آن، امری ضروری است.

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی درباره لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی افزود: در این حوزه باید از ظرفیت های مجلس شورای اسلامی که برآمده از مردم است به خوبی استفاده کنیم؛ تا مجلس شورای اسلامی مصوب نکند، هیچ وزارتخانه ای نمی تواند درآمدی کسب یا خرج کند. لذا باید از این ظرفیت مجلس به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم. البته نباید وارد بازی سیاسی بشویم چرا که وظیفه اصلی ما ارتقا سطح علم و دانایی مردم است.

وی با اشاره به نقش مهم روابط عمومی واحدهای دانشگاهی تصریح کرد: روابط عمومی واحدهای دانشگاهی باید بتوانند در حیطه استان و کشور فعالیت داشته باشند، چرا که نقش بسیار پررنگی را در تعاملات و ارتباطات اجتماعی ایفا می کنند و باید به این حوزه توجه ویژه ای شود. در واقع روابط عمومی می تواند مبلغ اقدامات و فعالیت های مثبت دانشگاه باشد و آن را به بخش های مختلف جامعه منتقل کند.

حیدری گفت: انقلاب اسلامی ثمره خون شهدایی است که بر گردن ما حق دارند؛ به همین دلیل روسای واحدها نباید از تکریم جایگاه خانواده های شهدا غافل شوند. با حضور در خانه های آن ها و برگزاری یادمان شهدا، می توانیم تا حدودی زحمات آن ها را جبران کنیم و مرحمی بر دردهای آن ها باشیم.

وی با تاکید بر اینکه روسای واحدها باید قوانینی که برای دانشگاه آزاد اسلامی مفید است را اعلام کنند خاطرنشان کرد: ما می توانیم با دریافت این پیشنهادات و بررسی آن ها، اقدامات لازم‌ را جهت اجرای آن را انجام دهیم و کلیه این موارد را با نمایندگان مجلس در میان خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023127

وب گردی

وب گردی