مقدمات استقرار زائران در عرفات و منا انجام شد  

مدیر عملیات حج درسال جاری اعلام کرد: مقدمات استقرار زائران در صحرای عرفات و منا به انجام رسید و در این راستا مدیران مجموعه ها و کاروان از محل خیمه ها و استقرار کاروان های خود بازدید کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، ‌نصرالله فرهمند روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر نقشه های خیام عرفات بین مدیران مجموعه ها توزیع شد و آنان با حضور در محل خیام نسبت به تطبیق این نقشه ها با محل استقرار کاروان ها اقدام کردند.
وی اظهار کرد: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته اقدامات این حوزه نسبت به سال های قبل خیلی زودتر شروع شد و به انجام رسید، خیمه ها برپا شد و محل های استقرار کاروان ها در خیام مشخص و مدیران هم فضاهای اسکان زائران را بازدید و با نقشه های دریافتی تطبیق دادند و در این رابطه توجیه شدند.
فرهمند ادامه داد : در عین حال اقدام موثر دیگر در راستای تسهیل امور و رفاه بیشتر زائران ارتقا و بهبود سیستم های سرمایشی خیام است که تجهیزات خنک کننده سنگین با کارآیی خوبی فراهم شده و با توجه به اینکه در این ایام شاهد دمای بالای مرداد ماه در صحرای منا و عرفات هستیم وجود سیستمهای خنک کننده که بهتر از سال های گذشته است می تواند به بهبود شرایط زائران و انجام بهتر و توام با آسایش بیشتر اعمال کمک کند.

وزارت کشور عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد: تاکنون بیش از یک میلیون زائر از کشورهای مختلف برای انجام مناسک حج تمتع وارد این کشور شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین مدیریت عمومی گذرنامه وابسته به وزارت کشور عربستان شب گذشته اعلام کرد: از زمان آغاز موسم حج تا امروز یک میلیون و ۸۴ هزار و ۷۶۲ حاجی از خارج وارد این کشور شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023147

وب گردی

وب گردی