مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در نهم مرداد

افزایش تولید مقاله‌های ایرانی برای ژورنال‌های علمی خارجی و اصلاح بودجه با اولویت حل مسائل دانشگاه و جامعه از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌ فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین امروز نهم مردادماه روزنامه فرهیختگان به شرح زیر است:

افزایش تولید مقاله‌های ایرانی برای ژورنال‌های علمی خارجی

این عنوان روزنامه «فرهیختگان»، به بررسی ۵ دلیل رشد تعداد مقاله‌های دانشگاه‌های ایران در ژورنال‌های خارجی پرداخته است. شفاف نبودن داوری‌ها در نشریات داخلی ایجاد بی‌انگیزگی در جامعه دانشگاهی، دشواری چاپ مقاله به دلیل بده و بستان‌های نشریات داخلی، هزینه بالای چاپ مقالات در نشریات داخلی، علاقه دستگاه‌های مختلف به ژورنال‌های خارجی از جمله مهم‌ترین دلایل رشد کقالات دانشگاه‌های ایران در ژورنال‌های خارجی است.

در جذب استادان تیم‌بندی وجود دارد

محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب وزارت علوم در این عنوان روزنامه فرهیختگان اعلام کرده است: «من معتقدم دسته‌بندی و تیم‌بندی‌هایی در جذب استادان دانشگاه‌ها وجود دارد؛ ولی همه آنها رنگ و بوی سیاسی ندارد.»

اصلاح بودجه با اولویت حل مسائل دانشگاه و جامعه

این روزها سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی میزبان برخی مسئولان واحدها در حوزه تنظیم و برنامه‌ریزی دقیق بودجه این دانشگاه است. این اصلاح بودجه با اولویت حل مسائل دانشگاه و جامعه صورت گرفته است.

مهم‌ترین عناوین امروز نهم مردادماه روزنامه آفرینش به شرح زیر است:

رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون دکتری سال 99 منتشر شد

این عنوان روزنامه آفرینش، از انتشار جدول‌های رشته‌ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره‌های دکتری (Ph.D) سال 98 حکایت دارد.

افزایش 44 رشته محل جدید در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

در این عنوان روزنامه آفرینش، اطلاعیه‌ مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اضافه شدن 44 رشته محل جدید در مقطع کارشناسی ارشد به سامانه ثبت نام را صادر کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023156

وب گردی

وب گردی