برنامه نورپردازی سه بُعدی ژاپنی در کاخ گلستان اجرا می‌شود

ایران و ژاپن نودمین سال روابط سیاسی خود را جشن می‌گیرند و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در زمینه‌های مختلف از جمله سینمایی، کتاب، جشن، نمایشگاه، نشست‌های تخصصی در دو کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،سفارت ژاپن در ایران به مناسبت نودمین سالگرد روابط سیاسی ایران و ژاپن برنامه های مختلفی را پیش بینی کرده است، از جمله در نظر دارد به مناسبت گرامیداشت این ایام، برنامه نورزپردازی سه بعدی در کاخ گلستان را به اجرا درآورد.

برنامه نورپردازی از سوی سفارت ژاپن در ایران و با همکاری اداره کل همکاری های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کمیسیون یونسکو، .سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ، سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن در محل کاخ گلستان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

این نورپردازی بر اساس برخی از داستان ها و روایت های ژاپنی با همراهی نمادهای ایرانی طراحی گردیده که روزهای پنجشنبه و جمعه 10 و 11 مردادماه در سه سانس شامل ساعت های 21، 21:30 و 22 خواهد بود. درب‌های کاخ از ساعت 20:30 باز است و بازدید برای عموم آزاد است.

رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن نیز به همین مناسبت برنامه های متنوع و مختلفی از جمله همکاری در انتشار مجموعه آثار هنرمندان ایرانی و ژاپنی به دو زبان فارسی و ژاپنی، چاپ کتاب ژاپن شناسی در ایران، اجرای اولین دور گفتگوهای دینی، نشست معرفی ایران و سفره ایرانی، برگزاری هفته موسیقی سنتی ایرانی، برگزاری هفته فیلم ، انتشار ویژه نامه تخصصی نشریه ایران به زبان ژاپنی و ... را اجرا یا در دست اقدام دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023157

وب گردی

وب گردی