لزوم تخصیص بودجه برای امور پیش‌‌‌‌‌‌بینی نشده در واحدهای دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد استان قزوین گفت: با توجه به اینکه تغییر و تحولات اقتصادی در زمینه نرخ دلار و دیگر مسائل در سال‌‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است، در تقسیم‌‌‌بندی بودجه باید بخشی را به‌‌‌‌‌عنوان امور پیش‌‌‌‌بینی نشده داشته باشیم تا در تأمین هزینه‌‌‌‌ها با مشکل مواجه نشویم.

مرتضی موسی‌‌‌خانی رئیس دانشگاه آزاد استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعیین بودجه دانشگاه آزاد و تغییر سال مالی این دانشگاه از شمسی به تحصیلی گفت: وقتی درآمد ما از ماه مهر تا مرداد است بدون تردید، بهترین راه، تغییر سال بودجه‌‌ای بوده و تغییر سال مالی دانشگاه آزاد از شمسی به تحصیلی رویدادی مهم در جهت ایجاد انسجام و انضباط مالی در دانشگاه آزاد شده است که در پیشبرد اهداف دانشگاه نقش بسزایی دارد.

وی درباره اختصاص 10 درصد شهریه متغیر دانشگاه آزاد در مقاطع ارشد و دکتری به توسعه امور پژوهشی افزود: توجه به توسعه پژوهش در مقاطع تحصیلات تکمیلی جایگاه ویژه‌‌‌‌ای دارد؛ بنابراین اختصاص بودجه به این امر از اهمیت ویژه‌‌‌ای برخوردار بوده و برای واحدهایی هم که مقطع تحصیلات تکمیلی ندارند، دانشگاه بودجه‌‌ای را مختص به پژوهش در نظر خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: تقسیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی بودجه در واحدهای مختلف دانشگاهی به تناسب نیازهای موجود متفاوت است. در واحدهایی که ظرفیت کار پژوهشی وجود دارد بودجه بیشتری برای توسعه این امر اختصاص خواهد یافت.

موسی‌‌‌خانی درباره هزینه‌‌‌‌‌‌‌های پیش‌‌‌‌‌‌بینی نشده در بخش بودجه یادآور شد: با توجه به اینکه تغییر و تحولات اقتصادی در زمینه نرخ دلار و دیگر مسائل در سال‌‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است بدون تردید، در تقسیم‌‌‌بندی بودجه باید بخشی را به‌‌‌‌‌عنوان امور پیش‌‌‌‌بینی نشده داشته باشیم تا در تامین هزینه‌‌‌‌ها با مشکل مواجه نشویم.

وی درباره بخش درآمدهای غیرشهریه‌‌‌‌‌‌ای در دانشگاه آزاد استان قزوین تاکید کرد: درآمدهای غیرشهریه‌‌‌ای به متغیرهای مختلفی متصل است که این بخش از درآمدها هم با توجه به نوسانات اقتصادی در کشور دارای ثبات لازم نیست.

رئیس دانشگاه آزاد استان قزوین در پایان درباره عدم اختصاص بودجه از سوی وزارت علوم به دانشگاه آزاد در توسعه امور پژوهشی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بحث پژوهش در کشور و زیرمجموعه بودن دانشگاه آزاد به عنوان بخش گسترده‌‌‌‌‌‌ای از آموزش عالی، تحت‌‌‌نظر وزارت علوم، باید نسبت به عدم تخصیص بودجه به بخش پژوهش تجدیدنظر شده و توسعه امور پژوهشی نیازمند توجه مسئولان امر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023163

وب گردی

وب گردی