48 درصد داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی کارت آزمون دریافت کردند

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون 48درصد داوطلبان آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کرده‌اند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته گفت: آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته صبح جمعه 11 مرداد در 163 شهرستان و 271 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این آزمون در 16 کدرشته تکنولوژی اتاق عمل، تکنولوژی پرتوشناسی، تکنولوژی و طراحی دوخت، بهداشت عمومی، علوم ورزشی، علوم آزمایشگاهی، مامایی، هوشبری، فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی، مهندسی اجرایی عمران، برق، کامپیوتر، معماری، مکانیک،حسابداری و هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: برگه راهنما و کارت شرکت در آزمون برای داوطلبان متقاضی رشته‌های با آزمون از روز گذشته سه‌شنبه 8 مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت، داوطلبان می‌توانند تا فردا پنجشنبه 10 مرداد برای دریافت کارت ورود به جلسه به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی افزود: 85 هزار و 547 نفر داوطلب در دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام کردند که تعداد 75 هزار و 252 نفر از آنان برای 16 کدرشته با آزمون با یکدیگر رقابت می‌کنند. از این تعداد، 35 هزار و 800 نفر از داوطلبان نسبت به دریافت کارت این آزمون اقدام کردند، به عبارت دیگر 48 درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته را دریافت کردند.

توکلی با اشاره به برگزاری آزمون کاردانی نظام جدید گفت: آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی برای پذیرش در 9 رشته با آزمون جمعه 11 مرداد برگزار خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: 112 هزار و 194 نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید ثبت نام و انتخاب رشته کردند، از این تعداد 85 هزار و 473 نفر در رشته‌های با آزمون با یکدیگر رقابت می‌کنند که از این تعداد، 42 هزار و 200 نفر معادل 49 درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023192

وب گردی

وب گردی