جذب 40 عضو هیئت علمی جوان در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: بیمارستان تازه تاسیس فرهیختگان نیازمند حضور اعضای هئیت علمی جدید است . باید 40 نفر از استادان متخصص و فوق‌‌‌‌‌تخصص را به عنوان عضو هئیت علمی در بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی فرهیختگان جذب کنیم. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، استادان دانشگاه در هر جامعه‌‌‌‌ای نقشی تعیین‌‌‌کننده در توسعه و پیشرفت یک کشور داشته که تربیت نسل فردای یک جامعه را به عهده دارند. بنابراین برای قرارگرفتن در این جایگاه باید افرادی توانمند و متعهد انتخاب شوند. همان‌‌‌‌‌گونه که مدرسه و معلمان، نقشی غیرقابل انکار در پرورش نسل آینده‌‌ساز برای یک کشور دارند کسانی هم که به عنوان استاد سکان تربیت اندیشمندان آینده کشور را به عهده می‌‌‌گیرند باید از قابلیت‌‌های لازم بهره‌‌مند باشند. برای بررسی بیشتر این موضوع و ثمرات کیفی‌‌سازی صحیح در انتخاب استادان به سراغ روسای واحدهای دانشگاهی رفتیم.

سیدعلی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نحوه جذب هیئت علمی در این دانشگاه و کیفی‌‌‌‌‌‌سازی انتخاب استاد در دانشگاه آزاد گفت: به‌‌دلیل افتتاح بیمارستان فرهیختگان نیازمند به حضور اعضای هئیت علمی جدید هستیم و باید 40 نفر از استادان متخصص و فوق‌‌‌‌‌تخصص را به عنوان عضو هئیت علمی جذب کنیم.

وی افزود: عمده جذب ما در بخش هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مربوط به بیمارستان فرهیختگان و در تخصص‌‌های مختلف است و افرادی که مراحل فراخوان جذب را طی کرده باشند می‌‌‌توانند پس از احراز صلاحیت لازم به عضویت هیئت علمی درآیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در ادامه خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد دستورالعمل‌‌ها و آیین‌‌‌‌نامه‌‌‌های خوبی در جهت ارزیابی هیئت علمی وجود دارد و نحوه عملکرد استادان مختلف به آنها ابلاغ شده تا در جهت ارتقای فعالیت‌‌های خود تلاش و کوشش لازم را داشته باشند.

ابطحی متذکر شد: یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در جذب اعضای هیئت علمی در راستای جوان‌‌‌‌گرایی و جذب نخبگان جوان پزشکی در بدنه هیئت علمی دانشگاه است تا بتوانیم با حضور استادان جوان توانمند و در کنار استادان با‌تجربه، مجموعه‌‌ای از توانمندی‌‌‌های مختلف را در ارائه علوم پزشکی به دانشجویان داشته باشیم.

گفتنی است، ثبت‌‌‌‌‌‌‌نام متقاضیان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد از شهریورماه آغاز شده و دوشنبه ۱۴ آبان‌‌ماه 97 آخرین مهلت ثبت‌‌‌‌نام داوطلبان عضو هیئت علمی بوده است. ثبت‌‌‌‌‌‌‌نام در سامانه جذب، حقی را برای استخدام متقاضیان ایجاد نمی‌‌‌‌‌‌­کند و به‌کارگیری آنها پس از طی کردن کلیه مراحل جذب، طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گفته بیژن رنجبر، قائم‌‌‌‌‌‌مقام رئیس دانشگاه آزاد، این دانشگاه با طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌هایی که دارد می‌خواهد نظام آموزش عالی کشور را متحول کند و برای این کار به نیروهای جوان متخصص و متعهد نیاز دارد که براساس برنامه‌ریزی‌ها باید سالانه هزار عضو هیئت علمی جوان جذب این دانشگاه شوند و به تبع آن از استادان بازنشسته دستگاه‌‌‌های دیگر نیز قدردانی خواهد شد. دکتر ولایتی نیز تاکید دارد که تا پیش از مهرماه امسال، هزار عضو هیئت علمی جوان جذب دانشگاه آزاد اسلامی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023207

وب گردی

وب گردی