گودبرداری غیر قانونی به عمق 30 متر در نیاوران

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: اخیرا گودبرداری غیر قانونی به عمق 30 متر در نیاوران اتفاق افتاده است و بسیاری از گودال‌های این منطقه فاقد پروانه ساخت است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیأت رئیسه شورای شهر تهران برگزار شد گفت: شهرستان شمیرانات پایتخت دیپلماتیک، آب، ورزش‌های زمستانی و کاخ‌های کشور است.

وی ادامه داد: بالاترین تولید عسل کشور در شهرستان شمیرانات انجام می‌شود و این شهرستان رتبه اول و دوم تولید گیلاس و سیب را در کشور دارد و یکی از قطب‌های مهم تولید گوشت است.

فرماندار شهرستان شمیرانات ادامه داد:‌ درحال حاضر بیش از 80 درصد اقتصاد شهرستان شمیرانات در بخش خدماتی است و مابقی دامپروری و کشاورزی است.

شهریور گفت: یکی از رنج‌آورترین مشکلات شهرستان شمیرانات وضعیت استقلال شهری ادارات است که غیر قابل تصور است. متاسفانه اکثر ادارات ما با شهر تهران حوزه مشترک دارند و گرانی زمین در منطقه یک موجب شده دولت نتواند بسیاری از ادارات این شهرستان را مستقل کند. بنابراین ما از شهرداری تهران درخواست می‌کنیم یک سایت اداری در منطقه یک ایجاد کند.

وی گفت: از 20 سال گذشته منطقه یک تهران به عنوان قلک شهر تهران محسوب می‌شد و درآمدهای این منطقه در بخش‌های دیگر هزینه می‌شد. بنابراین همین اقدام موجب شده است که منطقه یک تهران با مشکلات زیادی مواجه شود.

فرماندار شهرستان شمیرانات افزود: در حال حاضر سرانه منطقه یک به اندازه یک شهرستان عقب افتاده است و سرانه بهداشت این منطقه قابل گفتن نیست و اگر فضاهای آموزشی خصوصی در منطقه یک نبود وضعیت ما از وضعیت شهرستان سرپل ذهاب هم بدتر بود.

شهریور با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از درآمدهای منطقه یک در دیگر بخش‌ها هزینه می‌شود، گفت: مردم این منطقه در انتخابات اخیر بیشترین رای را به اعضای شورای شهر دادند و انتظار می‌رود به این منطقه نگاه ویژه‌ای شود.

وی گفت: در حوزه شهری مانند گلاب‌دره، درکه و فرحزاد وضعیت ناخرسندی داریم و بخشی از این مناطق در بافت فرسوده قرار دارد و وضعیت خوبی ندارند.

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: یکی دیگر از مشکلات ما بلند مرتبه سازی و مجوزهای غیر قابل تصور و غیر قانونمند و بی‌مقیاس است که در این منطقه صادر شده است. قطعا تراکم جمعیت به شکلی است که اگر حادثه‌ای در این منطقه رخ دهد خیلی از آدم‌ها در زیر آوار دفن می‌شوند.

شهریور گفت: هر روز یک مرکز خرید در منطقه یک ایجاد می‌شود و بنده نمی‌دانم که مشتریان این مراکز و پاساژهای خرید شکیل چه کسانی هستند.

وی یادآور شد: باید نسبت به منطقه یک تجدید نظر کرد. در حال حاضر گودالی در منطقه نیاوران به عمق 30 متر حفر شده است که بدون پروانه بوده و این اقدام حتی در بیابان‌ها هم انجام نمی‌شود چه برسد به مرکز شهر و به صورت غیرقانونی.

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه بسیار از گودال‌ها در منطقه شمیرانات فاقد پروانه هستند، گفت:‌درخواست ما از شهرداری این است که اینگونه ساخت و سازها متوقف شود.

شهریور گفت: یکی دیگر از درخواست‌های ما این است که رود دره‌های شهرستان شمیرانات بازسازی و نوسازی شوند و امسال با پاکسازی رود دره ها اولین سالی بود که تهدید جدی در شهرستان نداشتیم.

وی گفت:در حال حاضر وضعیت به شکلی است که با پیشروی‌های صورت گرفته به زودی تمام فضاهای حیاتی شمال شهر تسخیر می‌شود و بهتر است که برای شمال منطقه یک نقشه جدیدی را ایجاد کنیم و اقداماتی صورت بگیرد که زمین‌خواران هم نتوانند آن را مصادره کنند.

فرماندار شهرستان شمیرانات افزود:‌ ما مجوزهای لازم را از برای ساخت یک ورزشگاه بزرگ در سوهانک دریافت کرده‌ایم که البته یکی از بزرگترین تصرفات در سوهانک اتفاق افتاده بود و این ورزشگاه نیاز دارد که توجهی جدی به آن شود.

شهریور گفت:‌در حوزه حمل و نقل عمومی بدترین وضعیت پایتخت نصیب ما شده است و منطقه یک تهران فاقد حمل و نقل عمومی و مترو است. با این وضعیت هم صبح و هم عصر ترافیک کسل کننده‌ای در این منطقه وجود دارد و باید فکری به حال این موضوع شود.

وی گفت: ما در منطقه یک نیازمند یک پارکینگ بزرگ در منطقه دربند و درکه هستیم و امیدواریم بخش خصوصی در این زمینه اعلام آمادگی کند و برای مناطق دارآباد، فرحزاد و درکه فکر عاجلی صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان شمیرانات گفت: در حوزه گردشگری در منطقه یک علیرغم تمامی پتانسیل‌های طبیعی گردشگری در این منطقه با کمبودهایی مواجه هستیم و ما نیاز به یک نقشه راهبردی گردشگری در منطقه شمیرانات هستیم. قطعا ایجاد فرصت‌های گردشگری در منطقه یک موجب افزایش اشتغال می‌شود.

شهریور گفت:‌ ما بر روی گنجی نشسته‌ایم که فرصت استفاده از آن را نداریم ولی با کمک شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغال با جذب توریست و گردشگری می‌توانیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

وی گفت: در دو روز آخر هفته 800 هزار نفر به جمعیت شهرستان شمیرانات اضافه می‌شود و امکانات ما در این خصوص به شدت ناکافی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023208

وب گردی

وب گردی