توسعه ارایه خدمات مشاوره تخصصی به شرکت­ های دانش­ بنیان سراسر کشور

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای تمرکززدایی و توزیع عادلانه خدمات توانمندسازی و با توجه به رشد روزافزون شرکت‌های دانش‌بنیان، ارایه خدمات مشاوره در بیش از ۲۰ حوزه تخصصی به صورت تلفنی و آنلاین، در دستور کار صندوق قرار گرفت.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، ضمن اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های زیست‌بوم کارآفرینی کشور در راستای توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون تلاش داشته با استفاده حداکثری از توان و ظرفیت‌های بالقوه زیست‌بوم کارآفرینی کشور، نقش موثری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ایفا کند.

وی ادامه داد: با توجه به نیازسنجی­ های صورت گرفته از شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از مهم‌ترین چالش ­های این شرکت‌ها، دسترسی محدود به مشاوران و متخصصانی است که بتوانند در مسیر رشد و توسعه شرکت و در زمان تصمیم‌گیری یا حل بحران­ های احتمالی آنها را همراهی کنند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه نیمی از شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران مستقر هستند، افزود: یکی از دغدغه­ های اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی، توانمندسازی شرکت‌هایی است که در شهرستان­ ها و استان‌های دور از پایتخت مستقر هستند، چرا که آنها دسترسی مناسبی به امکانات و متخصصان مورد نیاز خود را ندارند؛ از این­رو لزوم ارایه خدمات توانمندسازی در زمان مناسب برای شرکت‌هایی که کسب‌وکارشان، با پیچیدگی‌های خاص فنی، اجرایی و قانونی مواجه‌­ است، امری ضروری خواهد بود.

شاوردی تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری شرکت دانش‌بنیان نقشه راه کسب‌وکار ایرانیان (الوبیز)، تلاش کرده است تا دسترسی همه شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان را به متخصصان، مشاوران و کارآفرینان خبره در تمامی حوزه ­های کسب‌وکار تسهیل کرده و با استفاده از بسترهای فنی نوین، ارایه مشاوره به صورت تلفنی و آنلاین را با سهولت بیشتری برای شرکت‌های دانش‌بنیان سراسر کشور فراهم کند.

وی با اشاره به گستردگی ارایه این خدمات در حوزه­ های مختلف، گفت: زمینه‌های دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین گسترده است و حوزه‌های مختلف بازاریابی و فروش، ثبت و امور حقوقی، بیمه و تامین اجتماعی، مالیات و امور مالی، صادرات و واردات، مدیریت منابع انسانی، خدمات فنی و مهندسی، تامین مالی و… را دربرمی‌گیرد.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی، در خصوص سازوکار دریافت مشاوره خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ثبت درخواست اولیه خود در سامانه غزال و انتخاب حوزه­ های تخصصی مشاوره و یا مراجعه به اپلیکیشن الوبیز، در هر کدام از زمینه‌های یاد شده، به صورت تلفنی یا آنلاین مشاوره دریافت کنند. حدود ۲۰۰ نفر از مشاوران مختلف در این سامانه، آماده ارایه مشاوره به شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

شاوردی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از طریق وب­سایت یا اپلیکیشن یادشده، رزومه مشاوران مختلف را بررسی و ارزیابی کرده و مشاور مدنظر خود را انتخاب کنند و با پرداخت تنها ۱۰ درصد از هزینه خدمات مشاوره، به صورت مستقیم مشاوره دریافت کنند. همچنین شرکت­ های دانش ­بنیان برای استفاده از خدمات مشاوره به صورت حضوری نیز می­ توانند در سامانه غزال ثبت­نام کرده و از خدمات مرکز مشاوره صندوق استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023228

وب گردی

وب گردی