ترفند هایی جالب برای افزایش نوشیدن آب

شاید تا به‌حال شنیده باشید که آب در بدن معجزه می‌کند و مصرفِ زیاد آب، موجب دفع سموم از بدن می‌شود و مزایای بی‌شماری دارد.ولی میزان دقیق آبی که باید به طور روزانه مصرف کنیم چقدر است و چطور متوجه شویم که آیا بدن ما به اندازه‌کافی آب دریافت می‌کند یا خیر؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نوشیدن آب نه تنها مفید است، بلکه برای بدن و ذهن سالم ضروری است. اگرچه همگان به فواید هیدراته بودن از قبیل یک روده سالم، پوست درخشان، کاهش وزن و کنترل بهتر دیابت واقفند با این حال بسیاری از افراد قادر به مصرف مقدار آب لازم نیستند. ما می خواهیم در این متن چند ترفند ساده ولی کاربردی برای افزایش نوشیدن آب روزانه را به شما معرفی کنیم:

تنظیم هدف و برنامه روزانه

تصمیم بگیرید که چه تعداد لیوان یا لیتر آب میخواهید در هر روز مصرف کنید و صفر کردن آن را به عنوان هدف خود قرار دهید. در حالت ایده آل، مردان باید حداقل 2.5 لیتر و زنان باید حداقل 2 لیتر آب در روز مصرف کنند. همچنین، زمان ثابتی را برای آشامیدن آب مشخص کنید. به عنوان مثال، می توانید یک لیوان آب قبل یا بعد از هر بار دستشویی رفتن یا هر بار که پایتان را در محل کار خود کش می دهید، بخورید.

قراردادن میوه و سبزیجات در آب

میوه یا سبزیجات مورد علاقه خود را برای یک شب یا چند ساعت درون یک ظرف پر از آب قرار دهید. این کار به شما برای نوشیدن آب بیشتر کمک می کند، . برخی از معروفترین میوه و سبزیجات جاذب آب انواع توت ها، خیار، نعناع و لیمو هستند.

بطری مدرج بخرید

این کار نه تنها به شما کمک می کند تا اهداف ساعتی را مشخص کنید، بلکه همچنین میزان مصرف آب در طول روز را نشان می دهد.

از نی استفاده کنید

نوشیدن از نی به نوشیدن بیشتر با سرعت بیشتری کمک می کند. قبل از اینکه متوجه شوید ، لیوان خود را تمام کرده اید.

از برنامه های یادآوری آب استفاده کنید

برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند به شما در رسیدن به اهداف مصرف آب کمک کنند. آنها یادآوریهایی را برای شما ارسال می کنند و به شما در پیگیری پیشرفت خود کمک می کنند.

در شب و صبح آب گرم بنوشید

اینکار نه تنها باعث افزایش جذب آب می شود بلکه به هضم غذا نیز کمک می کند. لیمو و عسل به آن اضافه کنید تا وزن خود را متعادل نگه دارید.

نوشابه را با آب جایگزین کنید

اگرچه می توانید نوشابه را با آب میوه جایگزین کنید ، اما آب به شما برای کاهش مصرف قند کمک می کند.

همیشه لیوان یا بطری خود را دوباره پر کنید

هنگامی که لیوان یا بطری دائماً پر باشد ، بیشتر احتمال دارد که آب بنوشید.

برای خود قانون تعیین کنید و یک همراه برای خود پیدا کنید

قوانینی را برای خود تعیین کنید: به عنوان مثال ، تا زمانی که مقدار "x" لیوان آب مصرف نکرده اید، از نوشیدن قهوه یا سودا خودداری کنید. داشتن یک دوست آب ، که همراه شما آب بنوشد ، بسیار مفید است.

هنگام مسافرت یک بطری آب همراه داشته باشید

از آنجا که بسیاری از ما ساعات نسبتاً زیادی را در رفت و آمد می گذرانیم ، همراه داشتن یک بطری آب مفید این اطمینان را به شما می دهد هرگز تشنه نخواهید شد، به خصوص در هوای گرم .

مواد خوراکی آبدار را در رژیم غذایی خود بگنجانید

مواد خوراکی با محتوای آب زیاد مانند خیار و هندوانه را در بخشی از رژیم روزانه خود قرار دهید.

البته در نهایت هیچ‌کس نمی‌تواند به شما بگوید که دقیقا به چه میزان آب نیاز دارید. مانند بیشتر موارد، این مورد نیز به فرد بستگی دارد. شما باید خودتان آزمایش کنید تا متوجه شوید چقدر آب نیاز دارید. بعضی افراد با نوشیدنِ میزانِ آب بیشتر از حد معمول، عملکرد بهتری دارند در حالیکه برای بعضی دیگر، نوشیدن آب بیشتر، تنها موجب زحمت و دردسرِ رفت و آمدهای مکرر به دستشویی می‌شود. در واقع اصلا مطمئن نیستم که آیا مزایای کوچک آب‌رسانیِ «بهینه» به بدن، حتی به اندازه‌ای ارزش داشته باشد که بخواهیم به آن فکر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023230

وب گردی

وب گردی