تغییر در مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین آهی/ 10 صبح از مقابل مسجد بلال

مکان مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین آهی از حوزه هنری به مسجد بلال صدا و سیما تغییر کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محل برگزاری مراسم تشییع پیکر مرحوم حسین آهی از حوزه هنری به مسجد بلال سازمان صدا و سیما تغییر کرد.

بر اساس این گزارش، روز گذشته اعلام شده بود که این مراسم قرار است از حوزه هنری برگزار شود که طی اخبار کسب شده توسط خبرنگار فارس این مراسم با هماهنگی خانواده مرحوم آهی و از آنجا که او در رادیو فعالیت می‌کرده، از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

این مراسم از ساعت ۱۰ صبح در مقابل مسجد بلال آغاز می‌شود و پیکر مرحوم آهی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع می‌شود.

این شاعر که مدتی با سرطان لنفاوی دست و پنجه نرم می‌کرد عصر دیروز (سه‌شنبه ۸ مرداد) دار فانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

همچنین مجلس ترحیم و ذکر فاتحه برای حسین آهی روز شنبه (۱۲ مرداد) در مسجد بلال سازمان صدا و سیما از ساعت ۱۴ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش منابع مختلف می‌گویند که اولین پژوهش‌های او در مباحث شعری و ادبی در سال ۱۳۵۵ ثمر می‌دهد؛ تا آن‌جا که هنوز به ۱۸ سالگی نرسیده‌ بوده که کتاب «بحور شعر فارسی» را منتشر می‌ کند و در همان دوران تحسین تنی چند از بزرگان شعر فارسی نظیر دکتر شفیعی کدکنی و مهدی اخوان ثالث را برمی‌انگیزاند.

آهی در دهه ۸۰، برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را برای شبکه دو سیما اجرا می‌کرد. همچنین پس از آن، برنامه رادیویی «تماشاگه راز» را برای شبکه فرهنگ مجری‌گری کرد. اجرای بخش شبانگاهی چهارشنبه‌شب‌های رادیو پیام نیز از دیگر اجراهای حسین آهی بود.

از آهی که بیش از ۲۵ کتاب پژوهشی و تصحیحی در حوزه شعر و ادبیات به‌جا مانده، مقالات بی‌شماری در مجلات و نشریات کشور از جمله «کیهان فرهنگی» و ماهنامه حافظ به چاپ رسیده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023238

وب گردی

وب گردی