آغاز به‌کار ۲ دستگاه خودروی تست کنار جاده‌ای معاینه فنی

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از آغاز به‌کار ۲ دستگاه خودروی سیارِ تستِ کنار جاده‌ای معاینه فنی خودروهای سنگین از روز شنبه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید نواب حسینی منش با اشاره به این‌که یکی از نگرانی‌های مدیریت شهری در اجرای ماموریت کاهش آلودگی هوا، همواره آلایندگی ناشی از خودروهای سنگین است گفت: تجربه موفق صحت‌سنجی معاینه فنی خودروهای سنگین تهران در سال گذشته سبب شد امسال نیز با جدیت و منسجم‌تر از گذشته کنترل و صحت‌سنجی معاینه فنی خودروهای سنگین را در دستور کار قرار دهیم.

وی با بیان این‌که ۲ دستگاه خودروی جدید، مجهز به سیستم پرتابل تست آلایندگی به ناوگان تست کنار جاده‌ای معاینه فنی خودروهای سنگین افزوده شد گفت: از روز شنبه، ۳ دستگاه خودرو در قالب ۳ شیفت روزانه در مبادی ورودی، خروجی و معابر شهری به‌طور شبانه‌روزی، معاینه فنی خودروهای سنگین عبوری را بررسی خواهند کرد.

حسینی‌منش با تأکید بر این‌که این اقدام با هدف پایش و نظارت بر اصالت معاینه فنی خودروهای سنگین و کنترل مضاعف آلایندگی این خودروها صورت گرفته است که بر این اساس، آن دسته از خودروها که معاینه فنی دارند اما در تست آلایندگی مردود شوند علاوه بر اعمال قانون از سوی پلیس راهور، معاینه فنی‌شان نیز ابطال خواهد شد، همچنین خودروهایی که معاینه فنی نداشته و دودزا نیز باشند، دو بار جریمه و بعضا توقیف خواهند شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از کنترل وضعیت آلایندگی ۲هزار و ۹۳۹ دستگاه خودروی سنگین توسط اکیپ سیار تست آلایندگی کنار جاده‌ای و با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ طی ۴ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد حدود ۶۲۸ دستگاه خودروی سنگین دودزا بودند که ۵۳۸ مورد آن‌ها داری معاینه فنی و الباقی فاقد معاینه فنی بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023252

وب گردی

وب گردی