وظایف و مأموریت های مرکز بازرسی و نظارت دانشگاه آزاد اسلامی تشریح شد

قائم مقام مرکز بازرسی، نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی مأموریت ها و وظایف این مرکز را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد محمدی قائم مقام مرکز بازرسی، نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در اولین نشست هم اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت ها و سیاست های دانشگاه، ویژه روسا و سرپرستان جدید الانتصاب، اظهار کرد: در بیانات مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی درباره اهمیت بازرسی داریم؛ مشکلی که عموم روسای دانشگاهی با آن مواجه اند، کم توجهی به مسئله نظارت است و اغلب درگیر نامه نگاری های بیهوده می شوند.

وی افزود: اداره کل حسابرسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۷ و با هدف نظارت بر عملکرد مالی و انجام حسابرسی داخلی واحدها، مراکز و... تاسیس شد.

محمدی ادامه داد: در مرکز بازرسی ۴ معاونت وجود دارد که شامل معاونت بازرسی و پاسخگویی، معاونت نظارت مالی؛ معاونت نظارت و ارزیابی عملکرد و معاونت نظارت آموزشی، پژوهشی و دانشجویی می شود.

وی با اشاره به وظایف معاونت بازرسی و پاسخگویی گفت: اصلاح راهبردها و برنامه های اجرایی، تحقق کارکرد واقعی حوزه ها و افزایش بهینه از منابع و سرمایه های دانشگاه، افزایش و ارتقا سطح رضایت مراجعان از مشکلات پیش آمده برای آن ها و مدیریت درگاه های ارتباطی از جمله وظایف این معاونت است.

قائم مقام مرکز بازرسی،نظارت،ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی درباره موارد پر تکرار ارجاعی به معاونت بازرسی تصریح کرد: حضور واسطه ها در واحدهای دانشگاهی و معرفی دانشجوها با شرط تحصیلات ویژه و عدم حفظ و صیانت از کدگذاری، رمز عبور و...، در خواست وجه به عنوان هدیه از طرف اساتید راهنما و بررسی موارد اختلافی میان اعضای هیات علمی، از جمله موارد پر تکرار است که به معاونت بازرسی ارجاع داده می شود.

محمدی در ادامه ماموریت های معاونت نظارت مالی را نظارت بر عملکرد بودجه ای دانشگاه، نظارت بر امور پیمان ها و قراردادهای مختلف دانشگاه، حسابرسی داخلی از صورت های مالی و تهیه و تدوین گزارش های مدیریتی مالی دانست.

وی در ادامه درباره وظایف معاونت نظارت و ارزشیابی آموزشی خاطر نشان کرد: این معاونت وظیفه شناسایی مشکلات آموزشی و پژوهشی دانشجویی، ارتقا سطح کیفی آموزش در دانشگاه، انجام ارزیابی های دوره ای آموزشی و پژوهشی و دانشجویی، استقرار نظام کمی و کیفی در ارزیابی ها بر دوش دارد.


قائم مقام مرکز بازرسی، نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وظایف معاونت نظارت و ارزیابی عملکرد اذعان داشت: کسب اطلاعات و استقرار نظام پایش عملکرد، استقرار نظام شایسته سالاری، تعیین وضعیت رفتاری و عملکرد مدیران پیشنهادی، ارزیابی سیاست ها و برنامه های کلان ابلاغی و ارزیابی صلاحیت های کیفی مدیران و تکریم ارباب رجوع، رسیدگی درست به مشکلات از جمله وظایف این معاونت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023284

وب گردی

وب گردی