حذف غذای رایگانِ هزاران دانش‌آموز فقیر با طرح پیشنهادی دولت ترامپ

با طرح پیشنهادی جدید از سوی دولت ترامپ بیش از ۵۰۰ هزار کودک از دریافت وعده‌های غذایی رایگان در مدارس این کشور محروم خواهند شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، این سیاست باعث محرومیت کودکان از مشمولیت خودکار برنامه کمک‌های غذایی می‌شود که با توجه به ضوابط ایالتی به ایالات مختلف تعلق می‌گیرد.

برنامه کمک‌های تغذیه‌ای وزارت کشاورزی ایالات متحده (SNAP) هم‌چنین مزایای کوپن‌های غذایی را از ۳.۱ میلیون دریافت‌کننده آن سلب می‌کند.

رابرت اسکات، نماینده ایالت ویرجینیا در نامه‌ای اعتراض‌آمیز به وزارت کشاورزی آمریکا به کودکانی اشاره کرده که در فقیرترین جوامع زندگی می‌کنند اما به دلیل شرایط درج شده در این برنامه جدید از این خدمات محروم می‌شوند. وی هم‌چنین خواستار اعلام دقیق مشخصات دانش‌آموزانی شده که در این طرح از مشمولیت‌های غذایی محروم می‌شوند تا ذی‌نفعان بتوانند در تمامی جوانب این طرح اظهار نظر کنند.

دولت ترامپ این طرح را به منظور بستن "راه‌های گریز" و صرفه‌جویی در هزینه‌ها پیشنهاد داده است.

با اجرای این قانون تشدید دسته‌بندی مشمولان این کوپن‌ها منجر به محروم شدن دانش‌آموزانی می‌شود که واقعا مستحق دریافت این کمک‌ها هستند و چنین شرایطی متعاقبا منجر به کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای با بیان این که این طرح تنها ۱.۷۹ دلار برای هر دلار سود خواهد داشت، آن را "بی‌رحمانه و بی‌فایده" دانسته و اعلام کرده این آخرین اقدام دولت منجر به سرقت مواد غذایی از سفره خانوارهای کارگر و کودکان گرسنه شده و مسیرهای کاهش فقر را برای میلیون‌ها نفر مسدود خواهد کرد.

وی در ادامه با انتقاد نسبت به دولت جمهوری‌خواه آمریکا اظهار داشته که دولت ترامپ اعانه‌های میلیارد دلاری را به شرکت‌های بزرگ و معدود ثروتمندانی می‌بخشد و با قطع وعده‌های غذایی رایگان کودکان تنگ‌دست، سعی در صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بودجه دارد.

بنا بر گزارش دیلی میل، در حال حاضر حدود ۳۸ میلیون آمریکایی کوپن غذا دریافت می‌کنند که مدارس به صورت فردی مشمولان را به تایید می‌رسانند. تغییرات پیشنهادی می‌تواند نحوه تایید مشمولان را تحت تاثیر قرار داده و شرایطی ایجاد کند که سهم افراد پردرآمد در برنامه وعده‌های رایگان غذایی بیشتر شود.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1023287

وب گردی

وب گردی