راه اندازی ۱۱۰ مدرسه سما با رویکرد سند تحول بنیادین

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات معاونت آموزش‌های عمومی در آینده نزدیک، راه‌اندازی ۱۱۰ مدرسه سماست که مختصات سند تحول بنیادین در آن پیاده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد بطحایی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه، ویژه رؤسا و سرپرستان جدیدالانتصاب، اظهار کرد: آموزش عمومی و آموزشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی وظایف سنگینی را بر دوش دارند چرا که دروازه ورود توسعه و پیشرفت محسوب می‌شوند؛ اما همچنان در این حوزه با مشکلاتی مانند عدالت آموزشی مواجه هستیم.

وی افزود: تفاوتی که میان دانش‌آموزان دختر و پسر و مناطق شهری و روستایی وجود دارد، نشان‌دهنده آن است که فرصت بچه‌ها برای بهره‌مندی از آموزش‌های عمومی همچنان با مشکل مواجه است؛ آن چه در مدرسه آموزش داده می‌شود، باید متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی آنها باشد که این مهم‌ترین عامل افت کیفیت آموزش‌های عمومی در کشور محسوب می‌شود‌.

بطحایی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی این فرصت را دارد که دایه‌دار تأسیس مدارس مهارتی و الگو در جامعه باشد؛ در واقع دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند این افتخار داشته باشد که مدارسی در تراز انقلاب اسلامی تإسیس کند.

معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سند تحول بنیادین نقشه راهی برای تغییر و تحول در نظام آموزش و پرورش است که می‌تواند افق‌های روشنی را در این حوزه ترسیم کند؛ صحبت از کیفیت در آموزش و پرورش به معنی استقرار سند تحول بنیادین است.

وی اذعان داشت: مهم‌ترین ویژگی سند تحول بنیادین این است که نشأت گرفته از آموزه‌های اسلامی است و با هویت ایرانی و اسلامی کشور ما مطابقت دارد.

بطحایی با اشاره به ظرفیت‌های مدارس سما خاطرنشان کرد: امروز مدارس سما انتخاب اول برای خانواده‌ها نیست و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله زیادی دارد؛ اما با جلسات متعددی که برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که مدارس سما با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند با به‌کارگیری سند تحول، متحول شوند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی و ارتقای مدیریت واحدهای سما را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت دانست و گفت: ما نباید سرگرم کارایی و اقدامات فرایندی شویم؛ بلکه باید به خروجی‌ها نیز توجه داشته باشیم؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات معاونت آموزش‌های عمومی در آینده نزدیک، راه‌اندازی ۱۱۰ مدرسه سماست که مختصات سند تحول بنیادین در آن پیاده شده است.

وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با تمامی ظرفیت‌های خود می‌تواند این مدال افتخار را به سینه خود بزند که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، توانسته است ۱۱۰ مدرسه تراز انقلاب را به جامعه ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023295

وب گردی

وب گردی