جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی باید بر اساس نیازهای جامعه باشد

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی گفت: جذب استادان و اعضای هیئت علمی باید بر اساس نیازهای جامعه باشد؛ اما همچنان در این حوزه ضعف اساسی داریم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیژن رنجبر قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی در اولین نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه، ویژه رؤسا و سرپرستان جدیدالانتصاب، اظهار کرد: موتور پیشران گام دوم انقلاب اسلامی، جوان نخبه باانگیزه، انقلابی، متعهد و متخصص بوده و وظیفه اصلی ما در دانشگاه آزاد اسلامی جذب چنین جوانانی است.

وی افزود: نظام مدیریتی دانشگاه آزاد باید به گونه‌‌ای باشد که بر اساس تراز انقلاب اسلامی پیش برود. در این راستا به دنبال شعار نیستیم؛ رکن مدیریتی یکی از مهم‌ترین ارکان دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود و نظام مدیریتی باید به درستی پیش برود.

رنجبر ادامه داد: هنوز نتوانسته‌ایم در دانشگاه ها به الگوی توسعه فناوری موفقی دست پیدا کنیم؛ امیدواریم با فعالیت نیروهای جهادی و با رویکرد انقلابی به این الگو برسیم. این الگو در سیستم دفاعی کشور وجود دارد و باید وارد دانشگاه شود.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی تصریح کرد: امروز کشور ما در نیازمحوری، ضعف اساسی دارد و مدیران دانشگاهی باید در این حوزه تأمل بیشتری داشته باشند. باید شاخص های مدون تکریم و تشویق را به خوبی در فضای دانشگاهی فراهم کنیم. نهادینه شدن نظام شایسته‌سالاری نیز یکی از ملزومات آموزش عالی است.

وی اذعان داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی نباید استادانی داشته باشیم که فساد اخلاقی دارند و با اصل ولایت مطلقه فقیه مخالف هستند؛ این گونه استادان جایی در دانشگاه آزاد ندارند.

رنجبر با اشاره به لزوم جذب استادان متخصص خاطرنشان کرد: جذب استادان و اعضای هیئت علمی باید بر اساس نیازهای جامعه باشد؛ اما همچنان در این حوزه ضعف اساسی داریم. همچنین حفظ شتاب علمی و گسترش مرزهای دانش از جمله مواردی است که باید نسبت به آن دقت داشته باشیم.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی با ارائه توصیه‌های راهبردی درباره اصلاح سازوکار جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی گفت: استفاده از ظرفیت اندیشکده‌های جوان و سازوکار جذب و ارتقا بر پایه آمایش سرزمینی از جمله مواردی است که باید در حوزه ساماندهی پژوهش‌های تکمیلی به آن توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023299

وب گردی

وب گردی