همایش هدایت تحصیلی «چرا دانشگاه؟ کدام دانشگاه؟» در واحد رامسر برگزار شد

همایش بزرگ هدایت تحصیلی با عنوان «چرا دانشگاه؟ کدام دانشگاه؟» با هدف آگاه سازی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با حضور کنکوری های سال 1398 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، سید مهدی مهنما معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در همایش بزرگ هدایت تحصیلی با عنوان «چرا دانشگاه؟ کدام دانشگاه؟» ضمن خیر مقدم و عرض خوش آمد گویی به مهمانان و معرفی توانمندی های این واحد دانشگاهی در سطح شهرستان و استان مازندران گفت: امروزه معیارهای انتخاب رشته نسبت به سال های گذشته بسیار تغییر کرده و خیلی تخصصی تر و علمی به این موضوع توجه می شود. انتخاب رشته ترکیبی از رتبه، تراز، استعداد ذاتی، علاقه، شرایط محیطی و بازار کار است بنابراین با توجه به اهمیت این مسأله سعی کنید حتما در انتخاب رشته از مشاورین با تجربه کمک و راهنمایی بگیرید.

مهنما در ادامه افزود: به همه شما عزیزان توصیه می کنم در انتخاب رشته فقط شرایط بازار کار فعلی را به عنوان ملاک قرار ندهید بلکه همه معیارها را در کنار هم قرار داده تا به یک جمع بندی کلی و رضایت قلبی برسید.

در ادامه نکاتی در خصوص دقت در انتخاب رشته، توجه به رشته هایی که امکان کار آفرینی در آنها وجود دارد، شناخت رشته‌های دانشگاهی، اولویت‌بندی در انتخاب رشته، اهمیت شناخت دانشگاه‌های مختلف، اهمیت انتخاب رشته و دانشگاه در آینده داوطلبان و غیره از سوی کار‌شناسان مشاوره هدایت تحصیلی بیان شد.

گفتنی است این همایش با اجرای استند آپ کمدی هنرمندان شهرستان رامسر، برگزاری مسابقه و اهدا جوایز به نفرات اول و دوم همراه بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023303

وب گردی

وب گردی