استفاده از گرافن برای بهبود خواص ضدخوردگی پوششی

فناوری جدیدی در حال ثبت پتنت دارد که در آن از گرافن برای بهبود خواص ضدخوردگی پوشش استفاده شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) اعلام کرد که پیشرفت‌هایی در بخش استفاده از گرافن در پوشش‌های مبتنی بر آب به‌دست آورده و این دستاورد در حال ثبت پتنت است. در این فناوری از گرافن برای ارتقاء کیفیت پوشش‌های مبتنی بر آب استفاده شده است. در این پروژه از پلتفورم فناوری شرکت اپلاید گرافن متریالز استفاده شده تا بتوان گرافن را وارد فرمولاسیون‌ها و فرآیندهای جدید کرد.

اپلاید گرافن متریالز اعلام کرد، شرکت بریتانیایی التایمز کوتینگز در حال راه‌اندازی سامانه پوشش‌دهی سیالی پیشرفته مبتنی بر گرافن است تا با استفاده از گرافن، پوشش‌هایی با مقاومت به خوردگی بالا تولید کند. التامیز کوتینگز یکی از شرکت‌های متخصص در حوزه پوشش‌های محافظ برای استفاده در ساختمان‌ها است.

با توجه به مقاومت به خوردگی بالای این محصول، اپلاید گرافن ۳۰ سال ضمانت (warranty) برای این محصول درنظر گرفته است. این شرکت در حال حاضر به دنبال معرفی این محصول به مشتریان مختلف است محصولی که کاربردهای مختلفی در صنایع دارد و طی چند ماه آینده این کاربردها تجاری‌سازی می‌شوند.

یکی از راهبردهای شرکت اپلاید گرافن، واگذاری امتیاز توزیع محصولات در کشورهای دیگر است. با این کار نفوذ به بازار دیگر کشورها به شرکت‌های محلی سپرده می‌شود.

به دلیل رشد صنعت الکترونیک، تقاضا برای پوشش‌های جدید در حال افزایش است. در کنار این موضوع، سرمایه‌گذاری‌هایی در بخش تحقیق و توسعه انجام شده که این کار منجر به رشد بازار در آینده نزدیک خواهد شد. هم اکنون انواع مختلفی از نانوپوشش‌ها در بازار وجود دارد که از آن جمله می‌توان به پوشش‌های ضدخوردگی، پوشش‌های خودتمیزشونده، پوشش‌های خود ترمیم‌شونده و پوشش‌های حوزه زیست‌پزشکی اشاره کرد. مواد ساختمانی تقویت شده با گرافن و همچنین پوشش‌های گرافنی دارای بازار قابل توجهی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023316

وب گردی

وب گردی