آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاهی در تگزاس/ 37 نفر زخمی شدند+عکس

مقام‌های شرکت «اکسون موبیل» می‌گویند آتش‌سوزی گسترده در یک پالایشگاه در تگزاس ده‌ها زخمی بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، شرکت «اکسون موبیل» بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد که یکی از مجموعه‌های پالایشگاهی این شرکت در منطقه «بیتاون» ایالت تگزاس دچار آتش‌سوزی شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بر اثر این حادثه تاکنون دستکم ۳۷ نفر زخمی شده‌اند. همچنین به دلیل دود غلیظ ناشی از این آتش‌‌سوزی، به ساکنان مناطق اطراف این پالایشگاه و کارخانه محصولات شیمیایی توصیه شده است که از ساختمان‌ها بیرون نیایند.

مقام‌های اکسون موبیل جراحت زخمی‌ها را سطحی توصیف کرده و گفته‌اند که کارگران در تلاش هستند تا آتش را در این مرکز فرآوری «پروپان» و «پروپیلن»، خاموش کنند.

«جیسون دونکان» مدیر کارخانه از اظهار نظر در مورد آثار احتمالی این حادثه بر روند فعالیت پالایشگاه که روزانه بیش از ۵۶۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند، خودداری کرده است. با این وجود، دو فرد مطلع گفته‌اند که اکسون فعلا مقداری از تولید پالایشگاه را که سوخت اصلی کارخانه فرآوری محصولات شیمیایی را تأمین می‌کند، کاسته‌اند.

ویدئوی منتشر شده از محل حادثه نشان می‌دهد که ستون بلندی از دود سیاه و غلیظ، از محل آتش‌سوزی به آسمان برخاسته است.

از ساکنان مناطق اطراف خواسته شده علاوه بر ماندن در ساختمان، پنجره‌ها و درهای ساختمان را بسته و سیستم‌های تهویه را نیز خاموش کنند.

در مورد دلیل وقوع این آتش‌سوزی هنوز اظهار نظری نشده است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1023326

وب گردی

وب گردی