مجوز فعالیت اپراتورهای ماهواره‌ای تمدید شد

مجوز فعالیت اپراتورهای خدمات دهنده انتقال داده ها از طریق ارتباطات ماهواره ای (SAP ) با موافقت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تمدید شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با تمدید مدت اعتبار مجوز شرکت های دارای پروانه ارائه خدمات عمومی انتقال داده ها از طریق ارتباطات ماهواره ای (SAP ) موافقت کرد.

این کمیسیون در جلسه شماره ۲۹۰ خود، مدت اعتبار پروانه های SAP را به شرط تامین نیازمندیهای پیوست امنیتی توسط دارندگان پروانه، تا پایان سال ۹۸ تمدید کرد.

سال ۹۶ نیز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۷۱ خود، مدت زمان اعتبار این پروانه ها را به صورت مشروط، در صورت تسویه حساب بدهی و بر اساس بررسی نحوه فعالیت دارندگان پروانه، تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال ۹۷ تمدید کرده بود.

آن زمان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شده بود حداکثر تا آخر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ اصول حاکم بر صدور پروانه­ های جدید SAP و ملزومات و شرایط لازم برای فعالیت متقاضیان ارائه خدمات عمومی انتقال داده­ ها از طریق ارتباطات ماهواره ای را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه و بعد از تصویب آن، موافقتنامه پروانه ­ها را برای اعطا آماده کند که هنوز این مقررات تصویب نشده است.

دارندگان پروانه SAP، مجاز به ارائه خدمات اینترنت از طریق ارتباطات ماهواره ای به کاربران و بهره برداران نهایی (حقیقی یا حقوقی) هستند. این شرکت ها با استفاده از ماهواره های مخابراتی، دسترسی به سرویس های ماهواره ای را از طریق ایستگاه های زمینی ماهواره ای کوچک موسوم به VSAT فراهم می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023327

وب گردی

وب گردی