اولین شتاب‌دهنده بومی فناوری اطلاعات در دانشگاه آزاد ارومیه راه‌اندازی می‌شود

عضو هیات علمی گروه مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، از راه‌اندازی اولین شتاب‌دهنده بومی در حوزه فناوری اطلاعات در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: به دنبال مذاکره برای راه اندازی سرای نوآوری هستیم.

امین بابازاده سنگر عضو هیات علمی گروه مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به این‌که مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در سال 94 تاسیس شده است، اظهار کرد: این مرکز ابتدا فعالیت خود را با چند هسته فناور در بخش واکسن دامی، نانوتکنولوژی و... آغاز کرد. هم‌اکنون در این واحد دانشگاهی 12 واحد فناور و هسته در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید براین‌که عمده فعالیت این مرکز بیشتر کشاوری و الکترونیک است، گفت: در حال حاضر در حوزه کشاورزی حدود 8 محصول ارگانیک از جمله گندم و جو تولید می‌شود و قرار است تا پایان تابستان تعداد محصولات ارگانیک این واحد دانشگاهی به 30 قلم افزایش یابد.

بابازاده ادامه داد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان این محصولات قرار است فروشگاهی در این مرکز راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به این‌که قبلا اسموتی‌های گیاهی از خارج وارد می‌کردیم، افزود: هم اکنون واحد فناوری ارمغان پارک طبیعت حدود 12 اسموتی گیاهی با طعم‌های مختلف تولید می‌کند. به طوری که مراحل تحقیق و توسعه و نمونه تست اولیه آن انجام شده است.

عضو هیات علمی گروه مهندسی و فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، با بیان این‌که شرکت آسمان رایانه اسپوتا در حوزه سیستم‌های مدیریت ساختمان فعالیت می‌کند، گفت: هم اکنون این شرکت هاب هوشمند را برای مدیریت ساختمان طراحی کرده است به طوری که طراحی و آرندی این پروژه حدود یکسال و نیم به طول انجامیده است.

وی با اشاره به این‌که هاب هوشمند مدیریت سیستم ساختمان کاملا بومی و ایرانی است، تاکید کرد: تولید این دستگاه یک دهم نمونه خارجی است.

بابازاده افزود: برای گسترش و توسعه مرکز رشد در آینده وارد حیطه دارو سازی، لوازم بهداشتی و آرایشی خواهیم شد. در همین رابطه با گروه‌های مختلف مذاکراتی را انجام داده‌ایم.

وی از راه‌اندازی اولین شتاب‌دهنده بومی در حوزه فناوری اطلاعات در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: تا به امروز شتاب‌دهنده ای در استان، حتی در دانشگاه های سراسری نداشتیم. بنابراین با راه‌اندازی آن تحول بزرگی در این واحد دانشگاهی رخ خواهد داد. چرا که با افتتاح آن در تلاش هستیم از امکانات دولتی در این عرصه بهره‌مند شویم.

بابازاده تاکید کرد: همچنین در صدد هستیم که سرای نوآروی را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: اگر گریزی به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم این بیانیه بیشتر تمرکز برعلم و اقتصاد دانش‌بنیان دارد. در همین رابطه ما باید از جوانان و دانشجویان نخبه دانشگاهی و مجرب برای رسیدن به اهداف این بیانیه گام برداریم. چرا که این امر مهم سبب تولید محصول با پشتوانه دانشی خواهد بود که به رشد اقتصادی کمک کرده و کشور را از وابستگی به محصولات خارج نجات می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023336

وب گردی

وب گردی