انهدام باند سارقان 200 میلیاردی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری هشت سارق منزل در شمال تهران خبر داد و گفت: این متهمان که در قالب سه باند اقدام به سرقت می کردند، دستگیر و به 100 فقره سرقت نیز اعتراف کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار علیرضا لطفی گفت: در آخرین روزهای آبان ماه 97، یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته و از سرقت منزلش در محدوده دروس تهران خبر داد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: تیمی از ماموران کلانتری 124 قلهک در محل سرقت حضور یافته و به بررسی موضوع پرداختند که شیوه سرقت و سرنخ های به دست آمده در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: شاکی پس از حضور در اداره هفدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت که عصر بیست و هفتمین روز آبان ماه 97 برای خرید به همراه خانواده از منزل خارج شده و شب هنگام که به منزل بازگشته متوجه شده که سارق یا سارقان، پس از ورود به منزل گاوصندوق خانه را متلاشی کرده و تمامی با ارزش از قبیل، وجه نقد، ارز، طلاجات، سکه، ساعت لوکس و ادکلن را به ارزش 30 میلیارد ریال به سرقت برده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت افزود: کارآگاهان با شنیدن اظهارات شاکی بلافاصله با تیم بررسی صحنه جرم تشخیص هویت راهی محل سرقت شدند، در بررسی اولیه مشخص شد سارقان از طریق بالکن وارد منزل شده و گاوصندوقی که در اتاق خواب بوده را وارد راهرو و آنرا تخریب و محتویات داخلش را سرقت کرده اند.

وی گفت: در بررسی های بعدی مشخص شد سارقان سه تن بوده اند که با به دست آمدن اطلاعات و چهره یکی از آنها از طریق فیلم ضبط شده از طریق دوربین های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی وی که سرکرده این باند سرقت بود، شدند.

سردار لطفی تصریح کرد: با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم، هر هفت سارق دیگر که با وی در این سرقت همدست بودند و همچنین مخفیگاه آنها در محدوده شرق تهران نیز شناسایی شد.

این مقام انتظامی گفت: طی یک عملیات ضربتی هر هشت سارق مذکور در آخرین روزهای تیرماه امسال دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها چهار دستگاه خودروی مسروقه نیز کشف شد که با انتقال آنها به پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، هر هشت نفر به جرایم خود اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت،گفت: متهمان در تحقیقات انجام شده اعتراف کردند که همگی با تشکیل سه باند سرقت طی یک سال گذشته اقدام به سرقت از منازل شهروندان در شمال، شمال شرق و شمال غرب تهران کرده و پس از ورود به بالکن طبقه های اول ساختمان، گاوصندوق ها را تخریب و اموال داخل آن را سرقت می کردند.

سردار لطفی با اشاره به این که متهمان در تحقیقات انجام شده به 100 فقره سرقت از منازل شهروندان اعتراف کرده اند، گفت: متهمان، اموال مسروقه را در یکی از شهرهای غربی کشور به قیمت نازلی می فروختند و تا کنون طبق برآوردهای انجام شده از سوی کارآگاهان این متهمان قریب به 200 میلیارد ریال سرقت کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت، توضیح داد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت و اعتراف صریح آنها، هر هشت تن با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی برای تحقیقات تکمیلی و شناسایی خریداران اموال مسروقه، در اختیار کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی هستند.

سردار لطفی در پایان با بیان چند نکته ایمنی در خصوص پیشگیری از سرقت، گفت: شهروندان مد نظر قرار دهند که با توجه به ورود بسیاری از سارقین از طریق بالکن طبقات اول به منازل شهروندان، پلیس توصیه می کند، حتما برای بالکن طبقات اول و پنجره ها حفاظ مناسب نصب شود، همچنین هنگام ترک خانه، یکی از همسایگان را در جریان قرار دهید تا نسبت به سرو صداهای احتمالی و رفت و آمدها به منزل شما حساسیت ایجاد شود، در صورت نصب دوربین مدار بسته از دوربین های با کیفیت استفاده شده و حتما یکی از دوربین‌ها به منظور ثبت اطلاعات خودرویی که با آن اموال سرقتی جابجا شده در محل مناسبی در کوچه نصب شود، همچنین توصیه می شود، از نگهداری اموال با ارزش ریالی بالا در منزل خودداری کرده و از صندوق امانات بانک استفاده کنید و با توجه به اینکه سارقین برای سرقت اشیا قیمتی مستقیما به اتاق خواب مراجعه می کنند برای نگهداری اموال با ارزش خود در منزل جاسازی های مختلف داشته باشید و از قرار دادن آنها در اتاق خواب یا رها سازی طلاجات در معرض دید خودداری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023352

وب گردی

وب گردی