پژوهش‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر نیازهای جامعه هدفمند شده است

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برنامه های دانشگاه را در راستای رسالت اجتماعی تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر، بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی که به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر حضور داشت ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع اندیشمند و فرهخیته دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین و اصلی ترین مولود دانشگاهی انقلاب اسلامی است به این معنا که اگر انقلابی اسلامی نبود، دانشگاه آزاد اسلامی نیز شکل نمی گرفت.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه این دانشگاه خود را مکلف می داند تا در راستای تحقق آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از یکسو و نیز در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه نکاتی که معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح فرمودند از سوی دیگر، نقشی اثرگذار داشته باشد، عنوان کرد: دانشگاه سیاست گذاری در این مسیر را یک برنامه اصلی و نصب العین همه ارکان دانشگاه می داند.

نگاهداری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا بر انجام رسالت های اجتماعی خود بیش از گذشته تأکید دارد، اظهار کرد: توجه به رسالت اجتماعی از محورهای اصلی تمامی رویکردهای حوزه های مختلف دانشگاه است.

وی با تأکید بر اینکه در مدیریت جدید دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی خود را موظف کرده تا نسبت به مسائل و رفع مشکلات و چالش های کشور منفعل نباشد، افزود: در این راستا هر برنامه یا پ‍ژوهشی که در دانشگاه اجرایی شود، باید در مسیر پاسخگویی به مسائل و نیازهای کشور باشد.

نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای استان بوشهر با تشریح طرح پایش دانشگاه اذعان کرد: طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 7 هزار موضوع برای پایان نامه های دانشجویی تعریف شده است که انجام آن از مهر امسال لازم لاجرا است.

وی ادامه داد: این موضوعات منبعث از نیازهای صنایع و اقتصاد منطقه ای هر استان بوده که بر اساس مزیت ها، فرصت ها، چالش ها و مشکلات هر منطقه طراحی شده است.

نگاهداری با اشاره به مدل جدید شبکه آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی و وجود 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه و همچنین 147 هزار تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه، تشریح کرد: در این برنامه سعی شده است منافع اعضاء دانشگاهی با مصالح دانشگاه و نیازهای جامعه به صورت 3 بردار و در یک راستا تدوین شود چرا که اگر زاویه میان بردارها کم شود، پتانسیل های دانشگاهی بهتر و اثرگذارتر در خدمت کشور قرار خواهد گرفت.

وی حوزه دوم رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در توجه به رسالت های اجتماعی را مقوله اشتغال زایی و کارآفرینی معرفی و اضافه کرد: مسئله اشتغال جوانان که یکی از چالش های مهم کشور است، دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است تا با بازآرایی و جابجایی رشته های تحصیلی متناسب با اقتصاد شهری، به طور جد در این مسئله ورود پیدا کند. از سوی دیگر با راه اندازی آموزش های مهارتی جهت گیری به سوی افزایش امکان اشتعال جوانان دارد.

نگاهداری با بیان اینکه 135 مرکز رشد و 1135 شرکت فعال در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: با توجه به تحریم های همه جانبه علیه کشور و لزوم بهره گیری از توانمندی های داخلی در رفع نیازهای کشور، سراهای نوآوری دانشگاه در جوار صنایع در جهت کمک به آنان طراحی می شود.

وی یکی از مسائل مهم کنونی کشور را رشد اقتصادی و ثروت آفرینی معرفی و بیان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه ا...) به تکمیل زنجیره ایجاد ثروت تأکید بسیار فرموده اند که ثروت آفرینی از فعالیت های اقتصاد دانش بنیان سومین رویکرد دانشگاه در انجام رسالت های اجتماعی است.

نگاهداری با بیان اینکه رشد اقتصادی در دنیای کنونی جز از مسیر دانش بنیان ممکن نخواهد بود، تشریح کرد: رشد اقتصادی دانشگاه ها از جنس اقتصاد دانش بنیان است و این رشد اقتصادی قطعا اثر مستقیم در رشد کشور خواهد داشت.

وی در پایان بر پاسخگویی دانشگاه ها به نیازها و مسائل کشور در کنار پرسشگری تأکید کرد و دانشگاه آزاد اسلامی را جزء اولین مراکز علمی کشور در ایجاد مدل دانشگاه پاسخگو معرفی کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023357

وب گردی

وب گردی