۴۹۰۰ ساعت بیشتر از دنیا به کودکان آموزش می‌دهیم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ۴۹۰۰ ساعت بیشتر نسبت به دنیا به کودکان آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌ها و مسائل حوزه آموزش ‌و پرورش در شهرستان‌های استان تهران گفت: قرار گرفتن در کمربند یک کلان‌شهر بزرگ و سرریز جمعیت سیال این کلان‌شهر در شهرستان‌های استان تهران قطعاً مشکلاتی را با خود به همراه خواهد داشت که به‌راحتی نمی‌توان نادیده گرفت.

حسینی با اشاره به حضور بیش از 110 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در شهرستان‌های استان تهران و مسائل مختلفی که با خود به همراه خواهد داشت، تأکید کرد: به‌خوبی با چالش‌ها و پیچیدگی‌های مسائل آموزش ‌و پرورش آگاه هستم و همکاران خود در این استان را درک می‌کنم.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش، اولین مسأله در نظام آموزش‌ و پرورش کشور را تغییر گفتمان در جامعه پیرامون نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: باید نگاه تمامی برنامه‌ریزان، دست‌اندرکاران و مسؤولین در جامعه از نگاه هزینه‌ای به آموزش ‌و پرورش به نگاه سرمایه‌گذاری تغییر کند و این باور که صرف بودجه برای آموزش ‌و پرورش هزینه نیست، بلکه بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری است، باید در جامعه شکل گیرد.

حسینی با تأکید بر اینکه توسعه بدون آموزش ‌و پرورش محقق نخواهد شد، تصریح کرد: پربسامدترین مفهومی که در دنیای امروز به‌کاربرده می‌شود، مفهوم توسعه است و مشترک‌ترین سخن پیرامون توسعه این است که آموزش‌ و پرورش، نهاد تحول توسعه‌خواه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظریه سرمایه انسانی، اظهار داشت: موسسه تحول‌خواه، مدرسه است و کارگزار فکور، مؤثر و تحول‌خواه، «معلمان» هستند.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با تأکید بر اینکه فقط به دنبال افزایش سهم آموزش ‌و پرورش تنها از بودجه ملی نباشیم، تصریح کرد: باید سهم آموزش‌ و پرورش از GDP را افزایش دهیم چراکه GDP همه عوامل مؤثر در تولید را می‌سنجد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نمی‌توان نظام حساس، عریض و طویل و پهن‌پیکر آموزش‌ و پرورش را با قوانین عام سایر دستگاه‌ها اداره کرد، تأکید کرد: باید قوانین خاص برای نظام آموزش‌ و پرورش تدوین و تصویب کنیم.

حسینی ادامه داد: برای سنجش صلاحیت معلمان باید نظام پرداخت اجتماعی و اقتصادی خود را اصلاح کنیم چراکه با این نظام پرداخت نمی‌توان صلاحیت سنجی کرد.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش، با تأکید بر اینکه آموزش‌ و پرورش برای تغییر گفتمان نیازمند تصویب قوانین خاص است، گفت: آزادسازی ظرفیت‌های درون آموزش ‌و پرورش به تصویب این قوانین خاص نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید نگاهمان تثبیت ارزش‌ها با اصلاح روش‌ها باشد، تأکید کرد: نظام تعلیم و تربیت نیازمند اصلاح در تمامی زمینه‌ها است.

حسینی با اشاره به اینکه 4 هزار و 900 ساعت نسبت به دنیا به کودکان بیشتر آموزش می‌دهیم، یادآور شد: همین فشردگی علاوه بر ایجاد هزینه، سبب بروز مشکلات و چالش‌هایی در مدرسه هم می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش، ساخت مدارس بزرگ برای اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی را ضروری دانست و افزود: با ساخت مجتمع‌های بزرگ آموزشی می‌توان شرایط آموزشی، ورزشی و پرورشی مناسب جهت تربیت دانش آموزان فراهم کرد.

وی با تأکید بر توسعه مشارکت‌ها در تمامی ابعاد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تأکید کرد: آموزش ‌و پرورش باید از این بدنه متصلب، متمرکز و بخشنامه گرا نجات یابد و رویکردها در آن تغییر کند.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش در پایان اجرای متعادل سند تحول بنیادین را وظیفه اصلی آموزش ‌و پرورش دانست و گفت: روح حاکم بر سند تحول بنیادین؛ ارتقا کیفیت و عدالت آموزشی است لذا این دو موضوع نباید فراموش شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023391

وب گردی

وب گردی