افزایش بودجه بخش کشاورزی در دانشگاه آزاد استان خوزستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: بخش کشاورزی دانشگاه آزاد خوزستان، سال گذشته، 89 میلیون تومان بودجه در اختیار داشت که مبلغ ناچیزی بود و امسال این مبلغ به 7 میلیارد تومان افزایش یافته است.

فرج‌الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در گفت‌‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعیین بودجه دانشگاه آزاد از سال شمسی به تحصیلی گفت: تعیین بودجه دانشگاه آزاد از مهرماه و با شروع سال تحصیلی منجر به یک انضباط مالی خواهد شد. به این ترتیب، روند تقسیم‌‌‌‌‌‌بندی هزینه‌‌‌‌ها با انسجام بیشتر و به طور دقیق‌‌‌‌‌تری انجام می‌‌شود. بدون تردید، برنامه‌‌‌‌ریزی در زمینه بودجه در کلیه واحدهای دانشگاهی نیازمند چنین تحولی بود.

وی درباره اختصاص سهم 10 درصدی شهریه متغیر پایان‌‌‌‌‌نامه‌‌‌‌های ارشد و دکتری به توسعه امر پژوهش افزود: اختصاص بودجه مشخص به توسعه پژوهش، نشان‌‌‌‌‌‌دهنده جایگاه والای آن در تقسیم‌‌‌‌‌‌‌بندی بودجه دانشگاه آزاد است. در برنامه‌‌ریزی بودجه امسال، درآمدزایی در بخش آزمایشگاه‌‌ها هم با توجه به هزینه‌‌‌ای که شده باید 10 درصد باشد و برای افرادی هم که در بازار‌‌یابی ارائه محصولات پژوهشی فعالیت دارند سهم 20 درصدی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در ادامه درباره تقسیم‌‌‌بندی بودجه در واحدهای دانشگاهی استان خوزستان تاکید کرد: بیشترین بودجه به پرداخت حقوق استادان و کارکنان اختصاص یافته است. برای یکسری از هزینه‌‌‌‌‌‌‌ها، نهایت صرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌جویی را در نظر گرفتیم و کمترین بودجه را به بخش خدماتی و اداری اختصاص دادیم. در بعضی بخش‌‌ها مثل کشاورزی با توجه به اهمیتی که دارد میزان بودجه لازم افزایش چشمگیری یافته است.

براتی تصریح کرد: بخش کشاورزی دانشگاه آزاد خوزستان، سال گذشته، 89 میلیون تومان بودجه در اختیار داشت که مبلغ ناچیزی بود؛ با این حال یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان در این بخش درآمدزایی داشتیم و امسال بودجه 7 میلیارد تومانی نسبت به توسعه کشاورزی در کلیه واحدهای استان خوزستان اختصاص دادیم.

وی متذکر شد: عملکرد مالی کلیه واحدهای دانشگاهی باید برمبنای بودجه تعیین شده باشد تا در تامین هزینه‌‌‌‌‌‌ها دچار مشکل نشویم. در زمینه کسب درآمدهای غیرشهریه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای هم دانشگاه آزاد استان خوزستان بعد از استان تهران بیشترین درآمد غیرشهریه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در پایان درباره حذف بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم خاطرنشان کرد: زمانی که دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین مجموعه آموزش عالی کشور تابع کلیه قوانین وزارت علوم است باید مثل دیگر دانشگاه‌‌‌‌ها در زمینه امور پژوهشی از بودجه دولتی بهره‌‌‌‌‌‌‌مند شود؛ بنابراین عدم‌‌تعلق بودجه به این دانشگاه در توسعه امر پژوهش، ناعادلانه بوده و نیازمند توجه مسئولان امر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023395

وب گردی

وب گردی