تغییر نام اینستاگرام و واتس آپ

فیس‌بوک قصد دارد نام سرویس‌های اینستاگرام و واتس آپ را تغییر دهد؛ طبق این تصمیم سرویس‌های مذکور از این پس «اینستاگرام از فیس بوک» و «واتس آپ از فیس بوک» نامیده خواهند شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، همزمان با افزایش نظارت بر ضد انحصاری بودن در Big Tech، به نظر می‌رسد تغییری بزرگ از طریق فیسبوک در راه است.

خبرها حاکی از این است که این شرکت نام خود را به اینستاگرام و واتس آپ اضافه خواهد کرد و از این پس این دو شبکه اجتماعی با نام‌های «Instagram from Facebook» و «WhatsApp from Facebook» شناخته خواهند شد.

سخنگوی فیسبوک این تغییر را تأیید کرد و گفت: «ما می‌خواهیم درباره محصولات و خدماتی که بخشی از فیسبوک هستند روشن‌تر باشیم.» اما به نظر می‌رسد با توجه به رسوایی‌های پی‌در‌پی مربوط به افشای اطلاعات کاربران فیس بوک، پشتیبانی از این سرویس‌ها به طور علنی برای شرکت بار منفی نیز دربر خواهد داشت. البته تصمیم به تغییر نام این سرویس‌ها نیز یکباره نیست.

بنیانگذاران اینستاگرام در پاییز ۲۰۱۸ میلادی این شرکت را ترک کردند. پیش از آن نیز برایان اکتون و جان کوم (موسسان واتس آپ) نیز شرکت خود را ترک کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023458

وب گردی

وب گردی