تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی باعث منطقی‌تر شدن درآمدها می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: تغییر سال مالی دانشگاه آزاد اسلامی از سال شمسی به سال تحصیلی، درآمدها را منطقی‌‌‌‌‌تر می‌کند و باعث ایجاد یک انسجام و انضباط مالی خواهد شد.

سید علی ابطحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تعیین بودجه دانشگاه آزاد اسلامی از سال شمسی به سال تحصیلی گفت: با توجه به اینکه فعالیت اصلی دانشگاه و دریافت شهریه از دانشجویان، مهم‌‌‌‌‌ترین بخش منبع درآمد دانشگاه آزاد را تشکیل می‌‌دهند و این موضوع از مهرماه و همزمان با سال تحصیلی آغاز می شود؛ بنابراین تعیین بودجه از این زمان، منطقی‌‌‌‌‌تر و باعث ایجاد انسجام و انضباط مالی خواهد شد.

وی درباره اختصاص 10 درصدی شهریه متغیر مقاطع ارشد و دکتری به توسعه امور پژوهشی افزود: اختصاص سهم مشخص به پژوهش در دانشگاه آزاد نشان‌‌‌‌‌‌دهنده اهمیت به این موضوع و بیانگر حمایت دانشگاه آزاد است. بدون تردید، با توجه به اثرات ثمربخشی که پژوهش در توسعه یک کشور دارد باید امکانات لازم برای گسترش آن خصوصا در حوزه پژوهش‌‌‌‌های کاربردی فراهم شود تا دانشگاه‌‌‌‌های ما پیشگام در حل مسائل کشور باشند.

ابطحی درباره تقسیم‌‌‌‌بندی بودجه در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران یادآور شد: براساس آنچه که در همه دستگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های اجرایی وجود دارد حقوق کارکنان و اعضای هئیت علمی بیشترین بخش بودجه را در واحد علوم‌‌‌‌پزشکی تهران به خود اختصاص داده، بعد از آن مهم‌‌‌‌ترین تقسیم‌‌‌بندی بودجه ما در سال جاری مختص به امور پژوهشی، آموزشی و فرهنگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران درباره تعیین بودجه برای موارد پبش‌‌‌بینی نشده خاطرنشان کرد: بدون تردید با توجه به نوسانات اقتصادی که وجود دارد، ممکن است موارد پیش‌‌بینی نشده در طی سال ایجاد شود؛ بنابراین باید بخشی برای اختصاص به این امر تعیین شود و معمولا در تقسیم‌بندی بودجه به شکل نامحسوسی کلیه این موارد لحاظ می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023461

وب گردی

وب گردی