نقاب فتوشاپی بر چهره دلالان علمی/ تافل 7 میلیونی بی‌دردسر، با تغییر چهره

یک گروه با قول قبولی تضمینی در آزمون‌های زبان انگلیسی در قبال دریافت مبالغ میلیونی با استفاده از ترفند‌هایی مانند فتوشاپ و گریم، فرد دیگری را به جای داوطلب سر جلسه آزمون‌ می‌فرستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این روزها فقط کافی‌ست کودک سن 3 سالگی را رد کند، هنوز زبان مادری را به‌طور کامل فرانگرفته که آموزش زبان در ذهن والدین جرقه می‌زند و پکیج‌های آموزشی مختلف را خریداری کرده و به فرزند دلبندشان هدیه می‌دهند. البته برخی ترجیح می‌دهند فرزندشان را کلاس‌های آموزش زبان ثبت‌نام کنند به امید آنکه زمانی که بزرگتر شد،‌ بتواند به زبان زنده دنیا مسلط باشد.

اهمیت زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست، به‌طوری که مؤسسات آموزشی بسیاری در این زمینه فعالیت می‌کنند و هر کدام با روش‌هایی که به کار می‌برند مدعی هستند در آموزش بهترین هستند و تضمین می‌کنند در صورت شرکت در کلاس‌های آنان، در تمامی آزمون‌های زبان موفقیت حاصل می‌شود.

ارائه مدارک زبان در مصاحبه‌های دکتری دانشگاه‌های کشور ضروری است، جدا از آن، ارائه این مدارک در روند استخدام افراد نیز تأثیرگذار است، پس اگر قصد اخذ مدرک آزمون‌های مختلف زبان را دارید، بهتر است ابتدا روش‌های آموزشی چند مؤسسه آموزش زبان را بررسی کرده و سپس برای شرکت در آزمون اقدام کنید.

مدرک به نام من؛ هزینه به کام آزمون‌دهنده

خبرنگار ایسکانیوز در روند بررسی روش‌های آموزش زبان به گروهی رسید که به گفته خودشان از روش جایگزین استفاده می‌کردند؛ ساده‌تر بگویم یعنی فردی را انتخاب می‌کردند که به جای داوطلب آزمون دهد! روش جایگزین این گروه به صورتی است که فردی به جای داوطب در جلسه آزمون زبان حاضر می‌شود، به جای او آزمون می‌دهد و داوطلب فقط مدرک را دریافت می‌کند.

اصلاً نگران نباشید که مراقبان در صورت تطبیق عکس شما با فرد مورد نظر، ممکن است به ماجرا پی ببرند و برایتان دردسر ایجاد شود، این گروه تمامی تمهیدات لازم را در نظر گرفتند که پیامد منفی این ماجرا گریبانتان را نگیرد، فقط کافی‌ست کمی سر کیسه را شل کنید و در آرامش کامل منتظر اعلام نتایج آزمون و تحویل مدرک آن باشید.

فردی در شبکه‌های مجازی برای اعضای کمپین آزمون زبان پیامی با محتوای تبلیغاتی برای قبولی صدردرصدی و تضمینی در آزمون‌های زبان ارسال می‌کرد. خبرنگار ایسکانیوز پس از دریافت این پیام، جزئیات ماجرا را مدیر این گروه جویا شد. این فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز روش جایگزین را این‌گونه توصیف کرد: در روش جایگزین گروه ما، فردی به جای داوطلب سر جلسه آزمون حاضر شده و به سؤالات آزمون پاسخ می‌دهد.

می‌پرسم «چطور فردی متوجه این تخلف نمی‌شود؟ چون می‌خواهم این مدرک را در مصاحبه دکتری یکی از دانشگاه‌های دولتی ارائه کنم و نمی‌خواهم برایم دردسری ایجاد شود.» می‌گوید: شما در ابتدا باید عکس‌های خود را برای ما ارسال کنید تا بررسی‌های لازم روی آن انجام شود. یکی که شبیه به شما باشد در جلسه آزمون حاضر می‌شود.

شبیه‌سازی‌های پول‌ساز

اگر میزان شباهت میان 2 نفر بیشتر باشد، فرد می‌تواند هم در آزمون‌های مختلف مانند TOEFL و ept شرکت کند.

کمتر پیش می‌آید که فردی دقیقا شبیه به یک نفر دیگر باشد، این مسئله را مطرح می‌کنم، این گونه پاسخ می‌دهد: معمولاً فردی وجود دارد که تا حدودی شبیه به یک نفر دیگر باشد؛ البته با فتوشاپ و برخی موارد دیگری که مد نظر می‌گیریم، مشکل شباهت رفع خواهد شد. داوطلب می‌تواند در آزمون‌های مختلف زبان شرکت کند؛ البته این موضوع به میزان شباهت او با فرد مورد نظر بستگی دارد، اگر میزان شباهت میان 2 نفر بیشتر باشد، فرد می‌تواند هم در آزمون‌های مختلف مانند TOEFL و ept شرکت کند. مواردی بوده که فردی از سوی ما در کل آزمون‌های زبان شرکت کرده است؛ اما تمامی این موارد به شباهت میان 2 نفر بستگی دارد.

7 میلیون بده؛ مدرک آزمون Tolimo بگیر

طبیعتاً انجام مواردی از این دست تخلف محسوب می‌شود، ریسک بالایی دارد و فرد یا گروهی که این اقدام را انجام می‌دهد، به همان اندازه‌ای که ریسک کرده؛ حق‌الزحمه دریافت خواهد کرد. این گروه برای تخلفی که انجام می‌دهند، مبالغ میلیونی دریافت می‌کنند. به طور مثال هزینه آزمون ept حدود 6 میلیون تومان و آزمون Tolimo حدود 7 میلیون تومان است.

در پاسخ به این پرسش که «چه تضمینی وجود دارد که پس از پرداخت این هزینه فرد در آزمون موفق شود؟» می‌گوید: قبولی در آزمون تضمینی است، شما هیچ ضرری نمی‌کنید، گروه ما پس از اعلام نمرات آزمون هزینه را دریافت خواهد کرد.

روند ثبت‌نام مانند باقی آزمون‌های زبان است

داوطلبان برای شرکت در هر آزمون باید در سایت ثبت‌نام کنند، او درباره روند ثبت‌نام آزمون زبان می‌گوید: متقاضیان برای ثبت‌نام در ابتدا لازم است عکس‌های خود را برای ما ارسال کنند، در صورت مطابقت چهره شما با فردی از گروه، می‌توانید در سایت آزمون ‌مربوطه ثبت‌نام کنید. به نوعی ما وظیفه تطبیق چهره داوطلب با یکی از اعضای گروه را برعهده داریم، پس از آن متقاضی باید روند ثبت‌نام را همانند سایر آزمون‌ها انجام دهد.

یکی از عواملی که منجر می‌شود افراد حقیقی یا حقوقی، در مقابل دریافت مبالغ میلیونی ریسک تخلف را به جان بخرند، عدم نظارت کافی نهادهایی‌ست که آزمون‌های زبان را برگزار می‌کنند. آیا سیستم هوشمند سازمان سنجش را می‌توان با ترفندهایی مانند فتوشاپ، گریم و غیره گول زد یا علت این تخلف را می‌توان به عدم نظارت مراقبان نسبت داد؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1023462

وب گردی

وب گردی