بازنشستگان بنیاد شهید پست خود را ترک نکرده‌اند

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت: متأسفانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بازنشستگان زیادی وجود دارد که به بهانه‌های مختلف از سمت خود کنار نرفته‌اند.

حجت الاسلام حسن نوروزی با انتقاد از نحوه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان،گفت: مجلس شورای اسلامی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب کرد و هیچ گونه استثنایی در این باره وجود ندارد و همه بازنشستگان باید پست های خود را ترک کنند اما این قانون به طور کامل اجرا نمی‌شود.

وی افزود: متأسفانه خبرهایی داریم مبنی بر اینکه برخی از بازنشستگان به ظاهر پست های خود را ترک می کنند اما تحت عناوین و سمت های دیگری مجدداً بر سر کار خود می مانند که این دور زدن قانون است و معنا ندارد که بازنشستگان در سمت های دیگری به کار گرفته شوند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: ما در کشورمان جوانان متخصص و با انگیزه بسیاری داریم و بهتر است بازنشستگان کنار روند و راه را برای جوانان باز کنند و اجازه دهند که آنان اداره کشور را بر عهده گیرند.

حجت الاسلام نوروزی با تأکید بر اینکه دولت ملزم به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان است، یادآورشد: وزارتخانه‌ها باید به درستی به این قانون عمل کنند و اگر بازنشسته‌ای می خواهد کار کند، باید به بخش خصوصی برود نه آنکه در بخش‌های دولتی فعالیت خود را ادامه دهد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران بازنشستگان زیادی وجود دارد که از سمت خود کنار نرفته‌اند، گفت: بعضا این افراد به بهانه هایی چون عدم دریافت سنوات شان از سمت خود کناره گیری نمی‌کنند در حالی که دریافت نکردن سنوات، توجیه قابل قبولی برای ادامه فعالیت بازنشستگان نیست.

وی بیان کرد: همچنین برخی از مسئولان به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای افزایش درصد جانبازی خود فشار می آورند که این مسئله هم به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و قطعاً مجلس شورای اسلامی از ابزارهای نظارتی خود استفاده و با متخلفان برخورد جدی می کند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با انتقاد از عملکرد دولت به علت اجرای ناقص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تصریح کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان به اندازه کافی بازدارنده است اما دولت با اینکه ادعای قانون گرایی دارد نسبت به اجرای دقیق این قانون کوتاهی می کند.

مهر

کد خبر: 1023473

وب گردی

وب گردی