وثوقی مطلق: 30 عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی جذب می‌شوند

رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: امسال بیش از 20 عضو هیئت علمی به گروه‌‌های علوم پزشکی اضافه خواهند شد. کل تعداد افرادی که در مجموع رشته‌های دانشگاه آزاد این استان به عنوان هیئت علمی جذب می‌‌‌‌شوند به 30 نفر خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، استادان دانشگاه در هر جامعه‌‌‌‌ای نقشی تعیین‌‌‌کننده در توسعه و پیشرفت یک کشور داشته که تربیت نسل فردای یک جامعه را به عهده دارند؛ بنابراین برای قرارگرفتن در این جایگاه باید افرادی توانمند و متعهد انتخاب شوند. همان‌‌‌‌‌گونه که مدرسه و معلمان، نقشی غیرقابل انکار در پرورش نسل آینده‌‌ساز برای یک کشور دارند کسانی هم که به عنوان استاد سکان تربیت اندیشمندان آینده کشور را به عهده می‌‌‌گیرند باید از قابلیت‌‌های لازم بهره‌‌مند باشند. برای بررسی بیشتر این موضوع و ثمرات کیفی‌‌سازی صحیح در انتخاب استادان به سراغ روسای واحدهای دانشگاهی رفتیم.

رجبعلی وثوقی مطلق رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان شمالی در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نحوه جذب هیئت علمی در این دانشگاه و کیفی‌‌‌‌‌‌سازی انتخاب استاد در دانشگاه آزاد گفت: با توجه به شعار 1404 و قرارگرفتن دانشگاه آزاد در جایگاه نخست آموزش عالی کشور، یکی از موارد مهم تحقق این هدف حضور نیروهای جوان و توانمند در کرسی‌‌‌های استادی این دانشگاه است.

وی درباره اولویت‌‌‌‌های جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد خراسان شمالی یادآور شد: با توجه به پتانسیل استان خراسان شمالی در رشته‌‌های علوم پزشکی، مامایی، پرستاری، بهداشت محیط، پزشکی و تحصیلات تکمیلی بیشترین جذب را خواهیم داشت و نزدیک به 15 نفر جذب خواهیم کرد. تا به امروز هم 6 نفر به عنوان عضو هیئت علمی در این رشته‌‌ها جذب شدند. در مجموع بیش از 20 عضو هیئت علمی به این گروه‌‌های درسی اضافه خواهند شد. در رشته‌‌های دیگر هم به تناسب تکمیل کادر علمی، جذب لازم در شهریور‌‌ماه انجام خواهد شد. کل تعداد افرادی که امسال به عنوان هیئت علمی جذب می‌‌‌‌شوند به 30 نفر خواهد رسید.

وثوقی مطلق درباره شاخص‌‌‌‌‌های موردنظر برای کیفی‌‌سازی در انتخاب استادان برتر تاکید کرد: جذب نیروهای جوان متعهد و متدین که روحیه جهادگری داشته و دلسوزانه توانایی تربیت نسل آینده کشور را داشته باشند جزو شاخص‌‌‌‌های اصلی ما در جذب استادان دانشگاه است. در رشته‌‌‌‌های علوم پزشکی مانند سابق بنا به ضرورت از حضور استادان پیشکسوت بهره‌‌مند می‌‌شویم و جوان‌‌‌گرایی در انتخاب اعضای هیئت علمی به معنای حذف نیروی با تجربه نیست.

گفتنی‌ست، ثبت‌‌‌‌‌‌‌نام متقاضیان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد از شهریورماه آغاز شده و دوشنبه ۱۴ آبان‌‌ماه 97 آخرین مهلت ثبت‌‌‌‌نام داوطلبان عضو هیئت علمی بوده است. ثبت‌‌‌‌‌‌‌نام در سامانه جذب، حقی را برای استخدام متقاضیان ایجاد نمی‌‌‌‌‌‌­کند و به‌کارگیری آنها پس از طی کردن کلیه مراحل جذب، طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گفته بیژن رنجبر، قائم‌‌‌‌‌‌مقام رئیس دانشگاه آزاد، این دانشگاه با طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌هایی که دارد می‌خواهد نظام آموزش عالی کشور را متحول کند و برای این کار به نیروهای جوان متخصص و متعهد نیاز دارد که براساس برنامه‌ریزی‌ها باید سالانه هزار عضو هیئت علمی جوان جذب این دانشگاه شوند و به تبع آن از استادان بازنشسته دستگاه‌‌‌های دیگر نیز قدردانی خواهد شد. دکتر ولایتی نیز تاکید دارد که تا پیش از مهرماه امسال، هزار عضو هیئت علمی جوان جذب دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023492

وب گردی

وب گردی