درمان بیماری‌های چشمی با راهکارهای فناورانه امکان‌پذیر شد

یک آزمایشگاه بینایی- حرکتی در دانشگاه فردوسی مشهد راهکارهای موثر برای درمان بیماری‌ها در سیستم های اختلالات توجه و حرکات چشمی ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علی اسداللهی مدیر آزمایشگاه بینایی- حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: این آزمایشگاه به عنوان یک کانون میدانی درصدد فراهم کردن محیط بین رشته‌ای برای فعالیت و همکاریهای آموزشی و پژوهشی است تا با گسترش فعالیت های اساتید و محققان در حوزه های مختلف علوم اعصاب شناختی، بستر لازم نیز برای رشد نیروی انسانی جوان و توانمند در این حوزه فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی این آزمایشگاه با حمایت کامل ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است گفت: با این اقدام تحقیقات آزمایشگاهی بررسی مکانیسم های عصبی کنترل توجه بینایی و حرکات چشمی بر روی نوعی میمون با پیشرفت هایی همراه شده است. همچنین در انجام مطالعات شناختی درباره این نوع از میمون ها، امید است با درک بهتر از مغز و رفتارهای شناختی این حیوان راهکارهای موثر برای درمان بیماری ها در سیستم های اختلالات توجه و حرکات چشمی ارائه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه به اقدامات دیگر این آزمایشگاه همچون برگزاری نشست میان محققان این حوزه اشاره و عنوان کرد: در این گردهمایی علمی و تخصصی زمینه های گسترش همکاری و همگرایی بین محققان و پژوهشگران و نیز راه های متمرکز کردن فعالیت های تحقیقاتی در حوزه های علوم اعصاب شناختی توسط 20 نفر از اساتید، خبرگان و محققان برجسته کشور مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: نشست هم اندیشی میان محققان و اساتید حوزه های علوم اعصاب شناختی به ارائه راحل های جهت تبدیل چالش ها به فرصت های موثر وجهت دهی و تسهیل فعالیت های پژوهشی و آموزشی و نیز استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های همکاری مفید تر منجر شود.
وی با بیان اینکه در نشست دیگری همچنین فعالیت های مطالعاتی عصب شناختی در آزمایشگاه بینایی – حرکتی دانشگاه فردوسی مشهد درباره درک بهتر از مغز و حرکات شناختی این نوع از میمون نیز مورد بررسی قرار گرفت ، گفت: ایجاد همکاری و هم افزایی بین مراکز علمی تحقیقاتی یکی از اهداف برپایی این گردهمایی است .

انتهای پیام/

کد خبر: 1023524

وب گردی

وب گردی