جوانانی که به سربازی می روند زندگی مستحکم‌تری دارند

 رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تسهیلات در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل تشریح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) در پاسخ به این سوال که طی کردن دوران سربازی و اخذ کارت پایان خدمت چه میزان در رشد آمار ازدواج جوانان موثر است، گفت: طبق بررسی ها و تحقیقات انجام شده الزام به انجام خدمت سربازی تاثیری در رشد آمار ازدواج نداشته است.


وی با تاکید بر اینکه طبق بررسی های انجام شده تفاوت چندانی میان سربازان معاف شده و کسانی که به خدمت سربازی مشرف شده اند از حیث میزان ازدواج وجود نداشته است، افزود: آنچه در میان نتایج این بررسی ها جالب بوده این است که کسانی که سربازی رفته اند به نسبت کسانی که نرفته اند از زندگی مستحکم تری برخوردار هستند.

ارتباط دادن تاخیر در ازدواج با مقوله سربازی فرافکنی است


سردار کمالی با بیان اینکه اگر تاثیرگذاری صرف سربازی در رشد آمار ازدواج مورد تایید باشد باید شاهد رشد آمار ازدواج در کشورهای غربی باشیم که این طور نیست، تصریح کرد: علل تاخیر در ازدواج جوانان مسائل بسیاری از جمله تغییر سبک زندگی آن ها، شغل، درآمد، مسکن و هزینه های زندگی بوده و ارتباط دادن آن با مقوله سربازی فرافکنی است.


وی با تاکید بر اینکه سربازی در دوران جنگ نیز وجود داشته است، گفت: در آن دوران با توجه به اینکه کشور درگیر جنگ بود و بسیاری از جوانان در جبهه ها مشغول عملیات علیه دشمن بودند اما در رنج سنی 18 تا 20 سال ازدواج صورت می گرفت.


سردار کمالی با بیان اینکه تسهیلات ویژه ای برای سربازان متاهل در نظر گرفته شده است، افزود: خدمت و به کارگیری در محل سکونت، در نظر گرفتن مرخصی سه روز در هفته پس از ساعات اداری، دریافت عائله مندی همانند کارکنان رسمی، دریافت امریه و مزایایی از این دست برای سربازان متاهل در نظر گرفته شده است.


رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: همچنین برای سربازان متاهلی که تحت پوشش کمیته امداد هستند نیز 90 درصد حقوق حداقلی در نظر گرفته شده است که این نیز از مواردی است که مورد توجه بوده است.

سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) با اشاره به خاطرات دوران جوانی و در نهایت ازدواجش گفت: در سن 20 سالگی در زمان جنگ دو روز به مرخصی آمده و عقد کردم که پس از دو روز دوباره به منطقه عازم شدم.
گفتنی است، نخستین روز از آخرین ماه قمری، سالروز ازدواج فرخنده حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) به عنوان روز ازدواج نامگذاری شده است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1023559

وب گردی

وب گردی