برگزاری مراسم افتتاحیه اردوی جهادی کمیته سلامت واحد گرگان در شهر آق قلا

مراسم افتتاحیه اردوی جهادی کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد اجتماعی احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در شهر آق قلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم افتتاحیه اردوی جهادی مشترک کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد اجتماعی احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همزمان با سالروز ازدواجامیرالمومنین علی (ع) و بانوی دو عالم خانم فاطمه زهرا (س) با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان حجت الاسلام علی طاهری و فرماندار شهر آق قلا برگزار شد.

در ابتدای مراسم فرماندار آق قلا ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت امیر المومنین (ع) و خانم فاطمه زهرا(س)، با اینکه سیل صدمات و خسارات زیادی را به مردم وارد نمود اما برکات زیادی داشت که مهمترین آن همدلی زیاد مردم بود که باعث حضور اقشار مختلف از هر قوم و نژاد و تفکری در کنار مردم شهرستان آق قلا شد.

وی ضمن تشکر از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی دستگاههای اجرایی برای هرگونه کمک و همیاری به این اقدام ماندگار و مهم دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

در ادامه حاج آخوند رهبر از ائمه جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا گفت: اگر افراد به فکر همدلی و کمک به همنوع خود نباشند این نشانه ضعف ایمان آنهاست و مادامی که انسان به فکر جامعه و برادران و خواهرانش نباشد و فقط بفکر شخص خودش باشد ایمانش کامل نیست. هر کسی که مشقتی را از دوش برادر مسلمانش بردارد خداوند در روز قیامت مشقت های زیادی را از دوشش برمی دارد . خداوند باریتعالی به انسانیت تکریم بخشیده، مسلمان که جای خود اما حتی اگر یک فرد مسیحی مظلوم، نیاز به کمک داشته باشد باید او را کمک و حمایت کنیم چون خداوند فرموده که ما برای بنی آدم تکریم بخشیدیم.

وی افزود: از جمله مواردی که خداوند در جامعه به آن تاکید دارد صحت و الامان است . یعنی آفت هایی که در سیل آمده و باعث خرابی ،فقر و بیماری و ... شده و دوم امنیت جامعه است که باید این موارد در نظر گرفته شود‌ و در پایان مجددا از ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان و همچنین فرماندار آق قلا بخاطر حسن نیت و دوستی و مودت با اهالی شهرستان آق قلا کمال تشکر را داشتند.

حجت الاسلام سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان از تشکیل تیم جهادی ستاد سلامت دانشگاه آزاد اسلامی استان خبر داد و از تمامی عزیزانی که از بدو تاسیس و برنامه ریزی برای این ستاد سلامت قبول زحمت کردند، تشکر و قدردانی نمود.

وی در شروع کار جهادگران اظهار داشت: این حرکت و کار جهادی شما نزد خداوند بسیار ارزشمند می باشد و با توجه به گرمای هوا و شرجی بودن منطقه کار شما عزیزان بسیار مشکل خواهد بود اما این را هم بدانید هر چه کار برای خداوند سختتر باشد اجر و منزلت آن بیشتر خواهد بود و در پایان برای همه عزیزانی که در این راه قدم برداشته اند آرزوی سلامتی و تندرستی را دارم.

همچنین در ادامه سرپرست تیم جهادی سلامت دانشگاه آزاد استان گلستان کفت: دانشگاه آزاد اسلامی در جهت حرکت به سوی تحقق دانشگاه نسل چهارم که بخشی از رسالت آن حل مشکلات جامعه و در ادامه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در مناطق محروم و سیل زده است که از امروز فعالیت اردوی جهادی سلامت را در استان گلستان با یاری دستگاههای اجرایی آغاز می کند .

کمیته سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) در گروههای تخصصی پزشکی ، داروسازی، روانشناسی بالینی و دامپزشکی با همکاری ۶۰ نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان در شهرستانهای آق قلا و گمیشان به مدت ۱۰ روز مستقر میگردد تا در زمان پس از بحران در جهت رفع نیازهای هموطنان در این مناطق فعالیت نماید . امید است این حرکت مورد قبول خداوند تبارک و تعالی قرار گیرد.

در پایان برنامه تیم جهادی ستاد سلامت متشکل از ۸ پزشک، ۱۲ پرستار، ۱ روانشناس و ۱۰ دامپزشک همراه با ریاست دانشگاه آزاد استان در محل کل آباد و عیدگاه از توابع شهرستان آق قلا کار خود را آغاز نمودند و خدماتی از جمله ویزیت ، مشاوره و دارو را بصورت رایگان در اختیار مردم قرار دادند . ضمنا در روز آغازین طرح ۲ دستگاه کامیون با تجهیزات و لوازم بهداشتی و پزشکی در محلات عیدگاه و کل آباد از توابع شهرستان آق قلا مستقر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023563

وب گردی

وب گردی