نکات باریکتر از مو در راه اندازی استارت آپ

شرکت های نوپا یا همان استارت آپ ها به تازگی گسترش پیدا کرده و پتانسیل بالایی برای رشد دارند. در این میان افراد و به ویژه مهندسان برای پیشرفت باید اطلاعات خود را به روز کنند و برای موفقیت در استارت آپ خود نکات طلایی را چاشنی کار خود سازند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امروزه افراد با ظهور استارت آپ ها برای پیشرفت در دنیای کنونی باید به‌روز باشند و در کلاس های کارآفرینی شرکت کنند.

به گفته «چنیانگ شی» که 20 سال است به کارآفرینان و سرمایه گذاران مشاوره می دهد، مهندسین غالباً آن چیزی را که برای راه اندازی یک استارت آپ موفق نیاز است، به درستی درک نمی‌کنند.

شی پیش از این مدیر کل مرکز فناوری کار و زیمنس در برکلی کالیفرنیا بود و در آنجا تیمی از تکنسین ها را که روی بیش از 50 استارت آپ سرمایه گذاری کرده بودند رهبری می کرد. او به «آکادمی آینده سیلیکون ولی» (یک شرکت مشاوره در پالو آلتو) کمک کرد تا در زمینه طراحی، سرمایه گذاری و فناوری های پیشرفته از جمله هوش مصنوعی و داده های بزرگ به مبتدیان آموزش دهد.

او هم اکنون در «Corporate Innovators Huddle» در Menlo Park کالیفرنیا فعالیت می کند که با سرمایه گذاری و مشارکت با استارت آپ ها به یک شرکت بزرگ در جهت خلاق تر بودن کمک می‌کند.

شی گفت: « بسیاری از تکنسین ها هنگام راه اندازی شرکت خود با یکدیگر مبارزه می کنند و راه اندازی کسب و کار در ابتدا برای آن ها ناشناخته است زیرا روند کلی را درک نمی کنند. آنها شکست می خورند زیرا در دانش آنها شکاف زیادی وجود دارد. شی این شکاف را «entrepreneurship Grand Canyon» می نامد که در یک سمت آن مهندسین و طرف دیگر کارآفرینان قرار دارند.

مهندسان احساس می کنند که نمی توانند از این شکاف عبور کنند. شی حاصل تجارب سالیان خود را به صورت 4 راهکار عملی جهت محدود کردن این شکاف، برای مهندسان ارائه کرده است.

تجارب خود را در زمینه های مختلف بالا ببرید

داشتن تخصص، تنها در یک موضوع باعث از دست دادن دیدگاه شما می‌شود. این مساله به معنای نداشتن تخصص نیست اما با گسترش دادن آن باید از سرعت تغییر مرزها در رشته های مهندسی آگاه بود.

در واقع تکنولوژی های پیشرفته امروزی در آینده منسوخ خواهند شد و مهندسان نباید از این روند رو به رشد جا بمانند.

در زمینه کارآفرینی آموزش ببینید


علاوه بر فناوری موارد زیادی وجود دارد که مهندسین بنیانگذار باید بدانند. از جمله این نکات توسعه مدل کسب و کار، فرآیندهای سرمایه گذاری، ارتباطات، رهبری و نحوه آماده سازی مقدمات سرمایه گذاری است.

اگر مهندسان کارآفرینی را درک کنند، تأثیر بیشتری بر جامعه خواهند گذاشت. برنامه های کارآفرینی متعددی ارائه می شوند برای مثال برنامه های کارآفرینی IEEE به عنوان یک منبع آنلاین رویدادهای حضوری را برای ملاقات و حمایت افراد برگذار می‌کند.

سری رویدادهای IEEE N3XT برای استارت آپ ها این امکان را فراهم می کند تا سرمایه داران و افراد دارای تجربه ارتباط گرفته و شرکت خود را از زمین بلند کنند.

برخی از شرکت ها از جمله «سیسکو» و «زیمنس»، آموزش کارآفرینی را در قالب «boot camps» به کارمندان خود ارائه می دهند.

کالج هایی مانند «استنفورد» و دانشگاه «کالیفرنیا برکلی»، دوره های کارآفرینی را در برنامه های مهندسی خود گنجانده‌اند.

مهارت های ارتباطی و مهارت های رهبری


کارآفرینان باید با بسیاری از ابهامات و ناشناخته ها کنار آیند. بنیانگذاران استارتاپ باید دارای مهارت های ارتباط گیری خوبی باشند تا بتوانند ایده های خود را به صورت مؤثر به سرمایه گذاران انتقال دهند.

اغلب مهندسان دوست دارند تا فقط از طریق رایانه‌های خود ارتباط گیری کنند اما اگر همه مهندسان گوشه ای از ذهن خود را برای یادگیری دوره های مستمر و تمرین مهارت های ارتباطی قرار دهند؛ می توانند در جهت داشتن مهارت های ارتباطی خوب تلاش کنند.

مهارت مهم دیگر مورد نیاز کارآفرینان رهبری است که در دانشکده های مهندسی تدریس نمی شود.

IEEE چندین دوره توسعه حرفه ای آنلاین از جمله مقدمات رهبری، مبانی اولیه برای مربی، توسعه رهبری برای متخصصان فنی، مهارت های ارتباطی و ارائه حرفه های فنی را ارئه می دهد.

استخدام زنان


از نظر شی برابری جنسیتی نیز یک مساله مهم است و زنان در این موارد از خود همدلی بیشتری نشان داده و کارآفرینان موثری هستند.

دانشگاه کالیفرنیا برکلی در حال کار بر روی راه های جذب بیشتر زنان و جذب تعداد بیشتری از مدرسه و دبیرستان به مهندسی هستند.

از نظر این کارشناس، همانطور که زنان موفقیت های زیادی را در زمینه کسب و کار بدست آورده اند؛شرکت ها باید زنان بیشتری را استخدام کنند. تیم دارای تنوع غالباً به عملکرد بالاتر و نتایج بهتری دست می یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023593

وب گردی

وب گردی