اولویت معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی، توانمندسازی اعضای هیئت علمی است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونت علوم انسانی برای توانمندسازی اعضای هیئت علمی که سابقه حضور کمتر از 10 سال را در دانشگاه آزاد اسلامی دارند، برنامه مدونی در نظر گرفته است.

عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش استادان دانشگاهی در تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و انسان نخبه اظهار کرد: برای تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی، ابتدا باید توانایی های نسل جوان انقلاب اسلامی را باور کنیم، متاسفانه نسل اول و دوم انقلاب، به توانایی های نسل سوم باور ندارند و فکر می کنند این نسل نمی تواند سکان انقلاب اسلامی را در دست بگیرد.

وی افزود: این باور باید در نسل‌های گذشته ایجاد شود که اگر امور به دست جوانان سپرده شود، می توانیم به پیشرفت های چشمگیرتر و بنیادین دست پیدا کنیم؛ پیشرفت در حوزه‌هایی مانند هسته ای، موشک، پرتاب ماهواره، نانوتکنولوژی و نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی، حاصل اتکا به توانایی های جوانان و نسل سوم انقلاب اسلامی است.

خسروپناه ادامه داد: نسل سوم باید به ارزش‌های انقلاب اسلامی باور داشته باشد تا به تعالی برسد. اگر جوانان دارای تفکرات سکولار و لیبرال باشند، زمینه ساز تحول در هیچ حوزه ای نخواهند بود. بیشتر افرادی که توانسته‌‌‌‌‌‌اند در مسیر تعالی کشور گام بردارند، معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی بوده اند و این رویکرد را برای رسیدن به پیشرفت، امری ضروری می دانستند.

وی یکی از راه های کارآمدی و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و تبدیل آن به دانشگاه نسل چهارم را استفاده از جوانان فرهیخته و معتقد به آرمان های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل پژوهشی و تولید دانش بومی، جز در سایه اعتماد به جوانان و استادان انقلابی و به کارگیری مدیریت جهادی، میسر نخواهد شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در راستای تربیت نیروهای مومن و انقلابی گفت: معاونت علوم انسانی برای توانمندسازی اعضای هیئت علمی که سابقه حضور کمتر از 10 سال را در دانشگاه آزاد اسلامی دارند، برنامه مدونی در نظر گرفته است؛ البته از فرهیختگان با سابقه نیز به عنوان مدرس استفاده خواهیم کرد و توانایی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

خسروپناه در پایان تاکید کرد: در معاونت علوم انسانی، به دنبال توانمندسازی اعضای هیئت علمی جدید الورود هستیم تا بتوانند گام های موثری در راستای پیشرفت و تحول دانشگاه آزاد اسلامی بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023597

وب گردی

وب گردی