اولویت بودجه دانشگاه آزاد استان کرمانشاه توسعه امور عمرانی است/ رونق تولید و کارآفرینی با توسعه پژوهش در واحدهای دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: بیشترین بخش بودجه امسال ما به حقوق و دستمزد اختصاص یافته و توسعه امور عمرانی، تجهیز و نوسازی آزمایشگاه‌‌‌ها توجه به امور آموزشی و فرهنگی، از جمله مواردی که در اولویت‌‌های بودجه ما قرار دارد.

جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تعیین بودجه دانشگاه آزاد و تغییر سال مالی این دانشگاه از شمسی به تحصیلی گفت: با توجه به اینکه کلیه فعالیت‌‌های دانشگاه آزاد تابع منابع مالی بوده و شروع این فعالیت‌‌ها از مهرماه آغاز می‌‌شود بنابراین، تعیین سال مالی دانشگاه آزاد از 1 شهریور‌ماه تا 31 مرداد منجر به ایجاد انسجام و انضباط مالی در کلیه واحدهای دانشگاهی خواهد شد.

وی درباره تخصیص 10 درصدی شهریه متغیر پایان‌‌‌‌نامه‌‌‌های ارشد و دکتری به امور پژوهشی تاکید کرد: اگر بخواهیم در دانشگاه به تولید و خلق ثروت برسیم باید به توسعه امر پژوهش توجه کنیم؛ در حقیقت رسیدن به این مرحله نیازمند سرمایه‌‌گذاری است و هر قدر از هزینه‌‌های دیگر صرفه‌‌‌‌جویی کرده و به توسعه پژوهش تزریق کمک کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: بدون تردید، توسعه پژوهش علاوه بر خلق ثروت، منجر به رونق تولید و کارآفرینی شده و ثمرات بسیاری برای مجموعه دانشگاه آزاد در سطح ملی خواهد داشت.

امینی درباره میزان درآمدهای غیرشهریه‌‌ای در تعیین بودجه دانشگاه آزاد یادآور شد: درآمدهای غیرشهریه‌‌ای بر مبنای آنچه که از سوی سازمان مرکزی تعیین شده به میزان 10 درصد از درآمد کل دانشگاه باید باشد و درصددیم این میزان را افزایش داده و به دو برابر تعیین شده تغییر دهیم. افزایش درآمدهای غیرشهریه‌‌‌ای منجر به توسعه کارآفرینی و خلق ثروت خواهد شد، بنابراین گسترش این امر باید مورد توجه مسئولان دانشگاه آزاد قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین بخش بودجه امسال ما به حقوق و دستمزد اختصاص یافته و نسبت دانشجو به کارمند در دانشگاه آزاد کرمانشاه 1 به 32 است و عملا بودجه بخش‌های دیگر با توجه به این شرایط کمتر خواهد بود. توسعه امور عمرانی، تجهیز و نوسازی آزمایشگاه‌‌‌ها توجه به امور آموزشی و فرهنگی، از جمله مواردی که در اولویت‌‌های بودجه ما قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه درباره حذف بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم متذکر شد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد بزرگترین مجموعه آموزش عالی کشور است، بنابراین در کلیه قوانین اعمالی باید مانند دیگر مراکز آموزش عالی باشد بر همین مبنا، حذف بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد که سهم عمده‌‌ای در آموزش عالی کشور دارد یک نوع بی‌‌عدالتی است که نیازمند توجه مسئولان امر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023608

وب گردی

وب گردی