دلیل تحریم ظریف، تفکر کودتاگرایی آمریکا علیه ایران است

سخنگوی دولت گفت: آمریکا سیاست‌های غلط خود را روی شن‌های روان قرار داده و تحریم ظریف هم تهاجم به شخص نیست تهاجم به نظام دولت و ملت است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (یکشنبه) در نشست خبری خود اظهار داشت: تهاجم بی‌سابقه و تحریم ناشیانه ظریف تهاجم به یک شخص نیست بلکه تهاجم به بنیادهای دولت و ملت ایران است، آنها می‌خواهند این را القا کنند که یک ملت یا یک دولت در ایران وجود ندارد ولی جامعه ایران به شکلی متحد پشت سر ظریف ایستاد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: آمریکا هنوز از بیماری و اعتیاد کودتاگرایی رها نشده است. امروز دوباره همان ذهنیت کودتاگرایی را در پس تحریم ظریف می‌بینم.

وی با بیان اینکه تحریم ظریف حمایت همه نهادهای ما را در برداشته است، گفت: این اتفاقی بی‌سابقه در تاریخ دیپلماسی جهان است. دولتی که مدعی مذاکره است و وزیر خارجه کشوری را دعوت به مذاکره کرده، تحریم می‌کند، این اقدام اگر مضحک نباشد پس چیست؟

ربیعی افزود: برخی تصمیم‌گیران در آمریکا مسائل را شخصی کرده‌اند. امروز شاهد حسادت‌های شخصی و کودکانه مقامات آمریکایی در تحریم ظریف هستیم. القای دو دولتی در ایران از دیگر اهداف تحریمی ظریف است.

سخنگوی دولت گفت: ظریف مسئول سیاست خارجی و دیپلماسی در کشور است و آنها با تحریم ظریف، خودشان را از گفتگو محروم کردند.

وی با بیان اینکه ظریف معتمد رهبری است، خاطرنشان کرد: ایستادن ستاد کل نیروهای مسلح و از همه مهمتر رهبری انقلاب پشت سر ظریف وحدت داخلی ما را بار دیگر به آنها نشان داد. بسیاری از کشورها با این تحریم مخالفت کردند.

ربیعی افزود: تحریم ظریف سندی محکم در ناکامی آمریکا برای منزوی کردن ایران در عرصه بین‌المللی است. حمایت‌های اخیر از ظریف نشان دهنده اشتباه محاسباتی آمریکا است.

سخنگوی دولت در خصوص احتمال مذاکره با آمریکا گفت: بدون پیش شرط‌هایی که تعیین کردند و بدون توقف تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران در هیچ کجا مذاکره ای با آمریکا نخواهیم داشت. هیچ تضمینی وجود ندارد که شما مذاکره کنید و کاخ سفید از دیدگاه خودش برنگرد.

ربیعی ادامه داد: اگر آنها به بهانه مسائل داخلی خودشان به دنبال مذاکره هستند ما اسیر این فضاها نخواهیم شد و مذاکره برای عکس یادگاری را نخواهیم پذیرفت‌.

وی بیان کرد: این خانه پوشالی چه دموکرات ها و چه جمهوری خواهان در آن حاکم باشند، برای ما فرقی نمی‌کند. بخشی از خشم تیم B در خصوص آقای ظریف برای این است که چرا با دموکرات‌ها مذاکره کردید و با ما نه. آدم تعجب می‌کند که برخی برای تفکرات کودکانه خود، مردم جهان را بازیچه قرار دهند.

سخنگوی دولت در خصوص تداوم همکاری های نفتی چین و روسیه با ایران علی رغم تحریم های آمریکا افزود: این دو کشور تحریم‌های آمریکا در قبال ایران را نپذیرفتند و فشار زیادی را شرکت های آنها توسط آمریکا پذیرفتند.

وی گفت: از چین و روسیه و دیگر کشورهایی که در مقابل فشارهای آمریکا ایستادگی کردند تشکر می‌کنیم. ما فرصت های زیادی داریم و فقط این دو کشور نیستند که همچنان حاضر به همکاری با ایران هستند.

ربیعی در خصوص انتقادهای داخلی همزمان با تحریم ظریف تصریح کرد: حضور ضد انقلاب در کاخ سفید زیاد شده است. ادبیات مورد استفاده در کاخ سفید به ادبیات مورد استفاده ضد انقلاب نزدیک شده است.

وی گفت: هر چه در تحریم ظریف کنکاش می‌کنم، می‌بینم موضوع القای دو دولتی در ایران از موضوعات اشتباهی است که آنها درصدد جای انداختن آن هستند.

ربیعی با بیان اینکه به سربازی که در حال مبارزه است توهین نمی‌کنند، افزود: دعوت به انصاف و حفظ منافع ملی را به همه توصیه می‌کنیم.

سخنگوی دولت در خصوص طرح حذف ۴ صفر بیان کرد: این طرح همواره مخالفت هایی را داشته و صرفا مخالفت ها، منوط به این دولت نیست و در دولت‌های قبلی هم مخالفت هایی را شاهد بودیم.

وی گفت: ما باید انطباق با جامعه را لحاط کنیم. ما در بحث ریال و تومان مردم را دچار دوگانگی کردیم. کاهش هزینه های محاسباتی، کاهش اشتباهات محاسباتی، کاهش زمان صرف شده در مبادلات پولی، تسهیل در بیان ارقام و مبالغ مورد مبادله واقع شده، صرفه جویی در چاپ اسکناس در بلند مدت و آثار روانی مثبت از دیگر تبعات این موضوع به حساب می آید.

ربیعی تصریح کرد: فکر می‌کنم باز تعریفی برای پشتوانه پول ملی ما خواهد بود. اگر برنامه ریزی مناسب نباشد می تواند تبعات منفی هم داشته باشد. این موضوع هیچ ربطی به کاهش یا افزایش تورم و قدرت خرید ندارد.

کد خبر: 1023628

وب گردی

وب گردی