ارزیابی خسارات سیل به واحدهای مسکونی واقعی نیست

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارزیابی‌ها از خسارات وارده به واحدهای مسکونی در سیل متناسب با واقعیات نیست و حتی بعضی از روستاهای مسیر رودخانه از ارزیابی‌ها حذف شده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت مردم مناطق سیل‌زده حوزه انتخابیه خود، گفت: با وجود اینکه همه کشاورزان خسارت‌دیده از سیل در سامانه مورد نظر برای دریافت اعتبارات مربوط به خسارت سیل ثبت‌نام کرده‌اند، اما روند پرداخت خسارات بسیار کند انجام می‌شود.

وی افزود: گرچه در بسیاری از مناطق آب زمین‌های کشاورزی تخلیه شده و کشت تابستانه در آنها انجام شده، اما هنوز یک‌هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه انتخابیه اینجانب زیر آب است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، کشت تابستانه که هیچ، کشت زمستانه هم در این زمین‌ها انجام نخواهد شد.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکته بعدی در ارتباط با آسیب و خسارت وارده به واحدهای مسکونی است که در این زمینه ارزیابی‌هایی که توسط کارشناسان بنیاد مسکن انجام می‌شود بسیار کمتر از آن مقدار خسارتی است که به این واحدهای مسکونی وارد شده است.

ساعدی خاطرنشان کرد: مردم هویزه پول بیشتری نمی‌خواهند، بلکه می‌خواهند اعتبارات تخصیص‌یافته و ارزیابی‌هایی که انجام می‌شود، متناسب با واقعیت باشد و اینگونه نباشد که ارزیابی‌ها کمتر از خسارات وارد شده باشد و اعتبار کمتری برای جبران خسارت به آنها پرداخت شود.

وی افزود: نکته‌ای دیگر در این باره این است که با وجود خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی، بعضی از مناطق و روستاها در کنار رودخانه و بخشی از شهر سوسنگرد و رفیعه ارزیابی خسارات در مورد آنها انجام نشده و طبیعتاً بودجه‌ای هم به آنها پرداخت نخواهد شد.

نماینده مردم دشت آزادگان در پایان گفت:‌ در شهر رفیعه پس از اینکه حدود 3 هزار نفر جمعیت دارد، بعد از گذشت چهار ماه از وقوع سیل، تازه ارزیابی خسارات به واحدهای مسکونی در حال انجام است که آن هم به کندی پیش می‌رود و همانطور که گفتم، در بعضی از مناطق این شهر اصلا ارزیابی انجام نشده است و ارزیابی‌های انجام شده هم متناسب با خسارات وارده به مناطق مسکونی نیست.

کد خبر: 1023630

وب گردی

وب گردی