داعش افغانستان بی‌خطر است

آمریکا از یک سو در تلاش برای صلح با طالبان است و از سوی دیگر مقامات اطلاعاتی آن کشور در حال توجیه فعالیت‌ها و عدم توجه به تهدیدات داعش در منطقه هستند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در حالی که آمریکا در خفا و آشکار به حمایت از داعش در افغانستان می‌پردازد و پس از توافق با طالبان نیز نگرانی‌ها درباره افزایش قدرت این گروه تروریستی وجود دارد، مقامات نظامی و اطلاعاتی آمریکا درباره تهدیدات داعش اختلاف‌نظر دارند.

مقامات نظامی آمریکا، داعش را تهدیدی رو به رشد و مهم تلقی نموده و معتقدند این گروه قادر به انجام حمله به کشورهای غربی از جمله آمریکا است؛ در حالی که مقامات اطلاعاتی در واشنگتن این گروه را فاقد توانایی لازم برای انجام چنین حملاتی می‌دانند.

به گزارش «نیویورک تایمز»، مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا داعش را بیشتر مشکلی منطقه‌ای و تهدیدی برای طالبان می‌دانند تا این که تهدیدی برای غرب باشد.
یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، در این زمینه گفت: هسته مرکزی داعش در افغانستان پیچیدگی این گروه در عراق و سوریه را ندارد و قادر به برنامه‌ریزی برای انجام حملات در اروپا و پرورش نیرو در خارج از این کشور نیست.

به گفته مقامات اطلاعاتی آمریکا، مناطق تحت کنترل داعش در افغانستان از نظر راهبردی فاقد اهمیت است.
به نوشته «آریانا نیوز»، این در حالی است که بسیاری از مقامات پیشین و اعضای پارلمان و مقامات افغانستانی، نیروهای آمریکایی را به همکاری با داعش متهم می‌کنند.
اخیراً طالبان نیز آمریکا را به حمایت از داعش متهم کرد.

«ذبیح الله مجاهد» با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن تأکید بر حمایت آمریکا از داعش در افغانستان گفت: نیروهای هوایی آمریکا بارها در درگیری‌های طالبان و داعش نقش پشتیبان هوایی داعش را بر عهده داشته و در یک درگیری در کنر هنگامی که نیروهای داعش در محاصره طالبان بودند آمریکایی‌ها با چند فروند بالگرد آنان را از خطر نجات داده و به منطقه امن منتقل کردند.

کد خبر: 1023652

وب گردی

وب گردی