خبرنگاران پل ارتباطی پلیس و مردم هستند/امنیت خط قرمز پلیس است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: هر شخص و گروهی که بخواهد خلاف قوانین رفتار کند با آنها برخورد می‌کنیم؛ چرا که امنیت خط قرمز پلیس است و اجازه نمی دهیم متخلفان با سلاح گرم و سرد مردم را تهدید کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی گفت: خبرنگاران از افرادی هستند که بیشترین خدمت را برای آبادانی کشور انجام می دهند چرا که موارد و مشکلات را در نقاط مختلف دیده و به مسئولان اطلاع رسانی می کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: در عصر ارتباطات نقش خبرنگاران که ابزار اطلاع رسانی هستند موثر و حیاتی است.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه خبرنگار و پلیس مکمل همدیگر هستند، گفت: ناجا بر این باور و اعتقاد است که در موفقیت‌هایی که داشته اصحاب رسانه نقش بالایی داشته اند چرا که پل ارتباطی با مردم هستند.

وی گفت: ناجا نمی‌تواند است همچون دیگر ارگان ها در را ببندد چرا که کار ما با مردم هست و معتقدیم پلیس در یک قاب شیشه‌ای است که همه آن را می‌بینند و باید هم اینگونه باشد؛ بعضی ها تمایل دارند که اقدامات و ماموریت‌های شان دیده نشود اما ما معتقدیم که هر چه این اقدامات دیده شود بهتر است چرا که ماموران ما شبانه‌روز برای امنیت مردم تلاش کند؛ به جز مواردی که طبقه بندی شده باشد.

سردار اشتری گفت: هیچ سدی مانع از ارتباط خبرنگاران با فرماندهی نیروی انتظامی نیست و نیروی انتظامی همواره آماده شنیدن صحبت‌های رسانه‌هاست.

وی گفت: در برخی از پرونده‌ها به خاطر حرمت اشخاص و پرونده های قضایی که وجود دارد محدودیت در اطلاع رسانی بلافاصله داریم و پلیس‌های تخصصی نمی‌توانند سریعا پاسخگو باشند.

فرمانده ناجا به نظر سنجی‌هایی که چهار سازمان هر ساله انجام می‌دهند اشاره کرد و گفت: اعتماد مردم به پلیس همواره رو به افزایش است چرا که مردم پلیس را دوست دارند و خدا را شکر که اعتماد مردم به پلیس در سال نود و هفت نسبت به سال ۹۶ در بین ۳۲ دستگاه نیروی انتظامی از حیث محبوبیت و اعتماد رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به اتفاقات دی ماه سال ۹۶ پرداخت و گفت: خوشبختانه در آن صحنه مدیریت به خوبی انجام شد چرا که دشمن دنبال کشته سازی بود و دنبال این بود که ما درگیر شویم اما واقعاً خوب مدیریت شد تا جایی که رئیس جمهوری یک کشور دیگر زنگ زد و از مدیریت خوب در آن بحران تشکر کرد.

وی به اتفاقات دی ماه سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در آن صحنه مدیریت به خوبی انجام شد چرا که دشمن دنبال کشته سازی بود و دنبال این بود که ما درگیر شویم اما واقعاً خوب مدیریت شد تا جایی که رئیس جمهوری یک کشور دیگر زنگ زد و از مدیریت خوب در آن بحران تشکر کرد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: هر شخص و گروهی که بخواهد خلاف قوانین رفتار کند و موظف به مقابله با آن هستیم چرا که امنیت خط قرمز پلیس است و اجازه نمی دهیم متخلفان با سلاح گرم و سرد مردم را تهدید کنند.

وی تاکید کرد: هر کسی مخل امنیت است با وی برخورد می‌کنیم و در این بین ممکن است ماموران ما مجروح و شهید شوند.

اشتری در پاسخ به پرسش فارس در خصوص حمایت از ماموران ناجا در ماموریت‌های حساس و ویژه اعلام کرد: خوشحالم از اینکه رسانه‌ها مدافع ناجا شدند و این روحیه را تحسین می کنند اما بدانید همان مامور پلیس را همان موقع تقدیر کردیم.

وی گفت: مامور زنی که در سال گذشته در پارک درگیر شد وظیفه اش را خوب انجام داد؛ ما فیلم تقطیع شده را دیدیم و بررسی کردیم و از ان خانم هم تقدیر کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: ما قاطع و محکم از ماموران خود در ماموریت‌ها حمایت می‌کنیم و چراکه حمایت از پلیس یعنی اقتدار پلیس.

سردار اشتری به وضعیت امنیتی کشور پرداخت و گفت: خوشبختانه در وضعیت امنیتی مطلوبی هستیم.

وی در خصوص مدیریت فضای مجازی اعلام کرد: فضای مجازی باید مدیریت شود که این خواسته همه است؛ متاسفانه جرایم در فضای مجازی رشد پیدا کرده است.

سردار اشتری تصریح کرد: در هر گوشه از کشور اتفاقی بیفتد بطور مثال مامور با یک موتورسوار برخورد کند فیلم آن در همه جا پخش می شود البته این اتفاقات از یک دهم کمتر شده اما به هر حال منعکس می‌شود.

سردار اشتری در خصوص سوال فارس درباره حمایت از ماموران در موضوع شکایت پلیس از نماینده مجلس گفت: از نماینده مجلس شکایت کردیم که وی در جمع عذرخواهی کرد و مامور هم شکایتش را پس گرفت؛ اما ما گفتیم تازه ما شاکی هستیم.

وی گفت: ما در این موضوعات کاملاً پیگیر هستیم به طور مثال در درگیری با مامور پلیس راهور در شیراز پیگیر بودیم و در نهایت فرد خاطی 7 سال محکوم شد که هم اکنون در زندان است.

سردار اشتری به عملکرد یگان‌های ویژه در برخورد با گردنکشان اشاره کرد و گفت: اجازه گردنکشی و سلب آسایش از مردم را نمی‌دهیم؛ اجازه نمی‌دهیم یکسری از تازه به دوران رسیده ها یک چیزی بخورند و توی خیابان بیایند و برای مردم گردنکشی کنند چرا که ما حتماً برخورد می‌کنیم و این برخوردها را در هر مناسبت خاص نیز داریم مثل چهارشنبه آخر سال که فراخوان می‌دهیم و آنها را احضار می‌کنیم تا برای مردم مزاحمت ایجاد نکنند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این مطلب که پلیس جمهوری اسلامی پلیسی مقتدر بوده و ما در اوج اقتدار هستیم از هوشمند سازی پلیس خبر داد و گفت: درصددیم تا سه سال آینده در بحث پزشکی، فناوری خدمات رسانی و پژوهشی و مراکز علمی الگو شویم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023685

وب گردی

وب گردی