اشتغال‌زایی 2 هزار نفر با توسعه صنعت ابریشم در استان گیلان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صومعه‌سرا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان می تواند گام بلندی در مسیر تحول صنعت ابریشم ایران بردارد.

علیرضا بخشی نژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صومعه‌سرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در حوزه ارتباط با صنعت و هدفمندسازی پایان‌نامه‌ها اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد صومعه سرا به دلیل کوچک بودن و تعداد اعضای هیئت علمی محدود، با هماهنگی ریاست مرکز استان، فعالیت‌های دانش بنیان و ارتباط با صنعت را به صورت مشارکتی با دیگر واحدهای استان گیلان انجام می دهد.

وی افزود: صومعه سرا قطب ابریشم ایران محسوب می شود؛ متاسفانه سال‌های متمادی است که این صنعت غیر‌فعال است و توجه چندانی به آن نمی‌شود.

بخشی نژاد تصریح کرد: به دلیل نبود مدیریت صحیح و تخصصی، صنعت ابریشم ایران تبدیل به صنعتی زیان‌ده شده است؛ این در حالی است که پرورش کرم ابریشم در سال های گذشته، امری مرسوم در جامعه بود و طرفداران زیادی داشت؛ اما امروز صنعت ابریشم مغفول مانده و باید به وسیله برنامه ریزی علمی و تخصصی آن را متحول کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صومعه‌سرا گفت: صنعت ابریشم در شهر صومعه سرا، نیازمند مدیریتی صحیح است که آن را متحول و احیا کند؛ چرا که می تواند برای استان، امری اشتغال‌زا باشد؛ توسعه این صنعت می تواند حداقل 2 هزار نفر در استان گیلان را مشغول به کار کند.

وی درباره برنامه‌های واحد صومعه سرا در راستای تحول صنعت ابریشم خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم با مدیر عامل شرکت ابریشم ایران انجام شده است تا قراردادهای اولیه در اولین فرصت منعقد شود؛ دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان می تواند گام بلندی در مسیر تحول صنعت ابریشم بردارد. اگر این صنعت توسعه پیدا کند، می تواند در قالب شرکت های سودده برای کل کشور اشتغال‌آفرین باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023714

وب گردی

وب گردی