دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال شناسایی چالش‌های ملی و منطقه‌ای است

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه هم اکنون به دنبال شناسایی چالش‌های ملی و منطقه‌ای و ارائه راه حل است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شهرکرد، جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به ریاست جواد علمائی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شهرکرد برگزار شد.

علمائی در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون به دنبال شناسایی چالش‌های ملی و منطقه‌ای و ارائه راه حل برای آن‌هاست و هر دانشگاه در هر شهر موظف است مشکلات صنعت را در آن شهر شناسایی و حل کند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: باید موضوعات پایان نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سوی صنعت سوق داده شود. در همین راستا ساختار معاونت‌های دانشگاه در سازمان مرکزی تغییر یافته و موضوع محور شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: معاونت آموزشی سازمان به دو بخش معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی و معاونت علوم انسانی و هنر تقسیم شده و هر یک برای امور آموزشی و پژوهشی رشته‌های حوزه خود، برنامه ریزی کرده و نظارت دارند تا بتوانند اهداف را بهتر پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بودجه امسال بودجه واقعی است و با هدف ارتقای آموزش و پژوهش، با نظارت دقیق و براساس سال تحصیلی و به صورت کارشناسی تنظیم می‌شود.

علمائی تصریح کرد: از استان چهارمحال و بختیاری انتظار می‌رود ملاحظه آمایش کشوری در توزیع ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را داشته باشد و با توجه به وضعیت و توانایی استان در بخش کشاورزی، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی بتواند سهمی مؤثر و جدی در کشور داشته باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید درخصوص آزمایشگاه‌های همکار و گسترش آن‌ها برای نیل به استانداردهای مطلوب گام بردارد و خود را در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، اقتصادی، صنعت و سرمایه گذاری به دانشگاه های تراز اول دنیا نزدیک کند.

در ابتدای جلسه، مظاهر نیکخواه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گزارشی از وضعیت دانشگاه‌های استان ارائه داد و گفت: بودجه امسال با توصیه و نظارت سازمان مرکزی به طور واقعی نوشته شده و این بودجه در قالب موافقت نامه‌های اجرایی برنامه عملیاتی با معاونت‌های مختلف تدوین شده است و استان موظف است به این اهداف دست یابد.

نیکخواه افزود: هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دارای 106 رشته فعال در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و ی حرفه ای و تخصصی با حدود 10 هزار دانشجو است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023727

وب گردی

وب گردی