دانشگاه‌ها همسو با نظام و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه‌ها باید همگام و همسو با نظام و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد اراک، شانزدهمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با حضور دکتر مجید مشکینی نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و اعضای هیأت امنای استان مرکزی در واحد اراک برگزار شد.

مشکینی در این جلسه با بیان اینکه 37 سال از فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی می گذرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب و برای اهداف انقلاب و پیشرفت نظام اسلامی پایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه جمع کثیری از مسئولان و مقامات کشور از دانش آموختگان و یا دانشجویان هستند، تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین سهم را در آموزش عالی کشور داشته، به طوری که 38 درصد دانشجویان کشور را به خود اختصاص داده، این در حالی است که در راستای رسالت خود 5 میلیون فارغ التحصیل به جامعه تحویل داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بیش از 11 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور تحصیل می کنند، اظهار داشت: یکی از افتخاراتی که دانشگاه آزاد اسلامی به خود اختصاص داده، تحصیل 69 درصد از مقامات کشورهای دیگر بالاخص قضات و نمایندگان کشور افغانستان است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و بحث گام دوم انقلاب گفت: دانشگاه ها نیز باید همگام و همسو با نظام و راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب حرکت کنند.

مشکینی تصریح کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این نظام پدیده ای زنده، با اراده، دارای و انعطاف است، ولی در عین حال تجدیدناپذیر و اهل انفعال نیست. اگر دانشگاه آزاد اسلامی در این مسیر گام بردارد باید همه موارد ذکر شده را سرلوحه کارهای خود قرار داده و بر روی این ریل حرکت کند.

وی با اشاره به بخش دیگری از توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص علم و پژوهش گفت: در گام دوم انقلاب آشکارترین نشانه های عزت و قدرت یک کشور علم به شمار می رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بخشی از کار آمدی و توانایی نظام مدیون علم است، ادامه داد: دانشگاه موتور محرک کشور در گام دوم انقلاب است تا تعالی کشور به سمت عدالت باشد.

وی تأکید کرد: توجه به بحث گام دوم انقلاب، بار مسئولیت مدیران دانشگاه آزاد اسلامی،‌ اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشگاهیان سنگین کرده، بنابراین باید با یک کار جهادی به سمت جلو حرکت کنیم.

مشکینی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 400 واحد و مرکز دانشگاهی بیش از وزارت علوم دارای مراکز متعدد علمی وآموزشی است، افزود: این دانشگاه از زندگی مردم و وضعیت کشور جدا نیست و اگر بخواهد موفق عمل کند باید بتواند به مشکلات جامعه ورود پیدا کرده و آنها را به صورت علمی بررسی و در راستای حل آنها بکوشد. اگر چه با توجه به گستردگی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و بهره مندی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان مختلف، این پتانسیل و ظرفیت وجود دارد تا در این مسیر به خوبی گام بردارد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز فراخور ظرفیت‌های استان و شهرهای آن باید قدم‌های اساسی در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه بردارد و فعالیت تعداد بالای واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک از محاسن این استان محسوب می‌شود.

در ابتدای جلسه عباسعلی حیدری دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک، گفت: این استان دارای 12 واحد، 4 مرکز آموزشی و 3 آموزشکده سماست که در مجموع 24 هزار دانشجو دارد که 35 درصد دانشجویان استان را در بر می‌گیرد. 1200 کارمند و حدود 760 عضو هیأت علمی تمام‌وقت در این دانشگاه مشغول به همکاری هستند.

وی اظهار داشت: در بودجه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، برابر مقررات جدید سازمان مرکزی، تغییراتی رخ داده، به گونه ای که مبنای سال مالی با سال تحصیلی یکسان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023736

وب گردی

وب گردی