ایجاد مزرعه نمونه تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی  در دانشگاه آزاد شاهین‌شهر

تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و دهیاری حسن رباط از توابع بخش میمه شهرستان شاهین‌شهر و میمه به امضای طرفین رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد شاهین‌شهر، مسعود نصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و عیسی فلاح دهیار روستای حسن رباط در مراسم امضا و تبادل تفاهم نامه بر توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی تأکید کردند.

تفاهم نامه همکاری با هدف اجرای طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی مشترک در راستای توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی برای حرکت به سمت توسعه گردشگری منطقه و همچنین زمینه سازی برای حضور نوجوانان و جوانان روستا به منظور ادامه تحصیل و استقرار در مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاه به امضا رسید.

این تفاهم نامه در گام دوم انقلاب اسلامی در راستای هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی در راستای رفع نیازهای منطقه، آسیب شناسی مسائل و شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل منطقه در ابعاد مختلف بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر و دهیاری حسن رباط منعقد شده است.

طبق مفاد این تفاهم نامه، مشارکت علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه در برگزاری جشنواره فرهنگی انگور روستای حسن رباط، زمینه سازی در برگزاری کارگاه ها و سمینارها برای توسعه گردشگری، استفاده از توان علمی و مشاوره‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه برای انجام آموزش‌های اصولی و برنامه‌ریزی‌های علمی و آکادمیک برای فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی منطقه بخشی از موضوعات این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه زمینه سازی در ایجاد مزرعه نمونه تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی دانشگاه در روستای حسن رباط به منظور اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با هدف رونق تولید، همکاری متقابل در انتشار کتب و مقالات علمی و نیز مستندسازی اقدامات علمی و فرهنگی در نظر گرفته شده است.

در بخش دیگری از این تفاهم نامه بر برگزاری تورهای فرهنگی و تفریحی ویژه دانشگاهیان به منظور جذب سرمایه گذاری و پیاده سازی طرح‌های مرتبط و ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه نمونه گردشگری حسن رباط تاکید شده است.

طرفین تفاهم نامه متعهد شدند تمامی تلاش خود را در راستای حل مشکلات و معضلات علمی، فرهنگی و تحقیقاتی موضوع تفاهم نامه به منظور نیل به خوداتکایی داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023740

وب گردی

وب گردی