هوش مصنوعی هم مادربزرگ می‌شود

دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی سیستم بافنده کلاه و دستکش راه‌اندازی کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ربات‌ها توانستند با استفاده از علم هوش مصنوعی دست به بافتن پوشاک بزنند.

محققان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی ام آی تی یک سیستم بافندگی رایانه‌ای تولید کرده‌اند که می‌تواند طراحی و ساخت لباس‌های بافتنی را به طور خودکار انجام دهد.

حتی بافندگان غیر متخصص نیز می‌توانند از این سیستم برای ایجاد طرح‌های شخصی خود از قالب‌های قابل تنظیم روی رایانه استفاده کنند. سپس این طرح‌ها به یک ماشین بافندگی ارسال می‌شود.

مزیت قالب‌ها این است که اشکال متداول مانند کلاه یا دستکش به راحتی قابل تولید ​​است و کاربران می‌توانند از بافت و الگوهای مختلف نیز استفاده کنند. کاربران می‌توانند الگوهای خود را از ابتدا ایجاد کنند. یک سیستم شبکه عصبی نیز وجود دارد که از یک الگوی موجود پانل‌های بیشتری تولید می‌کند.

در آزمایش‌ها حتی کاربرانی که قبلاً هیچ وقت بافتنی نکرده بودند توانستند از این سیستم برای ایجاد کلاه و دستکش بافتنی گاها با الگوهای پیچیده استفاده کنند.

اگرچه مطمئناً این کار یک سیستم خارق‌العاده خواهد بود؛ اما برخی خلاقیت‌هایی که به وسیله دست می‌توان آفرید را از دست خواهیم داد. محققان می‌گویند که آنها می‌خواهند کار بافندگی جدید را آسان‌تر کنند و این سیستم با جلوگیری از هدر رفتن وقت کارایی بیشتری خواهد داشت.

«Alexandre Kaspar» نویسنده اول این مقاله اظهار کرد که از این سیستم برای مصرف شخصی افراد و همچنین تولیدات انبوه می‌توان استفاده کرد و هدف ما در دسترس قرار دادن این سیستم برای مصرف شخصی است.

شبکه‌های عصبی مصنوعی یا شبکه‌های عصبی صناعی (Artificial Neural Networks - ANN) یا به زبان ساده‌تر شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوین برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت بیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده هستند. ایده اصلی این گونه شبکه‌ها تا حدودی الهام‌گرفته از شیوهه کارکرد سیستم عصبی زیستی برای پردازش داده‌ها و اطلاعات به منظور یادگیری و ایجاد دانش قرار دارد. عنصر کلیدی این ایده، ایجاد ساختارهایی جدید برای سامانهٔ پردازش اطلاعات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1023755

وب گردی

وب گردی