این پرونده 1380 شاکی دارد

رسیدگی به پرونده متهمان چند شرکت کلاهبرداری فروش خودرو آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمان شرکت‌های آرمان پرشین پارس، شرکت بین الملل کارما و شرکت کارما آغاز شد.

قاضی قاسمی در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمان شرکت‌های آرمان پرشین پارس، شرکت بین الملل کارما و شرکت کارما گفت: این متهمان در ۱۳۷۹ فقره کلاهبرداری مشارکت داشتند که از طریق تبلیغ عامه برای فروش خودرو اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۷۶ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان کرده اند.

این قاضی دادگاه اضافه کرد: انتشار بدون ذکر هویت کامل متهمان در رسانه ها بلامانع است. صدها شاکی در جلسه دادگاه و بیرون از محکمه نظاره گر برگزاری این جلسه هستند.

نماینده دادستان در ابتدای جلسه گفت: این پرونده ۶ متهم دارد که سه متهم آن شخص حقیقی و سه متهم آن از اشخاص حقوقی هستند.

وی با قرائت مشخصات سه متهم ردیف اول بیان کرد: متهمان ردیف چهارم تا ششم شرکت آرمان پرشین پارس شرکت فیلار بین الملل کارما و شرکت کارما هستند.

وی اتهام این افراد را مشارکت در کلاهبرداری به میزان ۷۶ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان دانست و گفت: این افراد به عنوان مدیران سه شرکت با توسل به وسایل و عملیات و مانورهای متقلبانه از طریق انتشار آگهی و تبلیغات گسترده در روزنامه‌ها شاکیان را به امور واهی امیدوار کرده و از طریق دادن وعده های واهی مبادرت به اخذ وجوه کلان از شاکیان کرده‌اند.

وی تعداد شاکیان این پرونده را هزار و ۳۸۰ نفر دانست و با ۱۵ دلیل به بیان عناصر اثبات کننده ارکان مادی و معنوی جرم متهمان پرداخت.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1023757

وب گردی

وب گردی