آمریکا درباره اقدام نظامی یکجانبه ترکیه در شمال سوریه هشدار داد

وزارت خارجه آمریکا در زمینه هرگونه اقدام ارتش ترکیه در شمال سوریه هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، وزارت خارجه آمریکا درباره هرگونه اقدام یکجانبه نظامی ترکیه در شمال سوریه به آنکارا هشدار داد.

براساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تهدیدهای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در زمینه حمله قریب الوقوع علیه مناطق تحت کنترل نیروهای کرد که مورد حمایت این کشور هستند بیانیه صادر کرده است.

اردوغان که در جریان افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای در غرب این کشور صحبت می‌کرد، گفت:«علیه گروه‌های تروریستی در داخل و خارج اقدام خواهیم کرد و تمامی توطئه‌هایی که کشورمان را هدف قرار داده شکست خواهیم داد.»

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد:« در عفرین،‌ جرابلس و الباب عملیات انجام دادیم و الان نیز عملیاتی در شرق رود فرات در سوریه انجام خواهیم داد و این موضوع را به اطلاع روسیه و آمریکا رسانده‌ایم.»

در این بیانیه آمده است، هرگونه اقدام نظامی در مناطق شمالی سوریه به ویژه نظامیان آمریکایی باعث نگرانی جدی واشنگتن است. ما اینگونه اقدامات را غیرقابل قبول می‌دانیم و از ترکیه می‌خواهیم با واشنگتن در زمینه یک رویکرد مشترک همکاری کند.

اظهارات وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که حضور نظامی هر دو کشور آمریکا و ترکیه در سوریه غیرقانونی و برخلاف قوانین و هنجاری بین المللی است.

دولت دمشق از هردوی این کشورها خواسته است فورا خاک سوریه را ترک کنند.

کد خبر: 1023780

وب گردی

وب گردی