حفاظت فیزیکی پیشانی دانشگاه محسوب می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: نیروهای حفاظت فیزیکی به عنوان نیروهای شبه نظامی هستند و رفتار آنان بیانگر رفتار افراد داخل دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، محمد احمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور صبح امروز در جمع نیروهای حفاظت فیزیکی با بیان اینکه نظارت و دقت توسط نیروهای حفاظت فیزیکی انجام می​شود اظهار کرد: صیانت از اموال دانشگاه کنترل های لازم انجام می​شود؛ یکی از موارد عمده‌​ای که دکتر ولایتی، دکتر طهرانچی و حجت الاسلام کلانتری بر آن تاکید داشتند موضوع آراستگی و شئون رفتاری بود که برای حراست و نیروهای حفاظت فیزیکی شرح وظایف مشخص شده است.

احمدی با اشاره به اینکه حجاب، قانون است و افرادی که قانونمند هستند باید با ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور همراه باشند، بیان کرد: قانون در همه زمینه ها باید اجرا شود و هرکسی نتواند آن را تحمل کند در واقع به قانون بی احترامی و آن را نقض کرده است.

رئیس واحد نور تصریح کرد: در مرحله اول تذکر لسانی باید به صورت محترمانه و مقتدرانه توسط نیروهای حفاظت فیزیکی همراه باشد و طبق آئین نامه شئون رفتاری، همه واحدها و مراکز آموزشی موظف هستند تابلوی حاوی مربوط به مقررات و ضوابط پوشش و شئون رفتاری را نصب کنند و مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده رئیس، معاون آموزشی، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی، مدیر اداری، مسئول اعضای هیات علمی و مرکز مشاوره واحد است.

احمدی با بیان اینکه حفاظت فیزیکی به عنوان پیشانی دانشگاه محسوب می شود، افزود: برقراری امنیت و اقتدار و هر برخوردی از سوی پرسنل حفاظت فیزیکی در بدو ورود افراد به دانشگاه، نشانه شأن و جایگاه آنان است.

وی با بیان اینکه نیروهای حفاظت فیزیکی در دانشگاه باید آراسته، مرتب و منظم باشند و مهارت های ارتباط فردی و برخورد اجتماعی را به خوبی فرا گیرند، گفت: نیروهای حفاظت فیزیکی به عنوان نیروهای شبه نظامی هستند و رفتار آنان بیانگر رفتار افراد داخل دانشگاه است.

در ادامه علیرضا هاشمی مدیر حراست واحد نور هم با اشاره به اینکه فلسفه انتظامات و حفاظت فیزیکی به عنوان پیشینه کار در همه مجموعه ها مطرح است، اظهار کرد: در ابتدای کار هر سازمانی را از نوع پوشش و برخورد رفتار به عنوان حفاظت فیزیکی و انتظامات آن مجموعه می شناسند؛ حوزه کار در مجموعه دانشگاه هم چندین سال است که در قالب حفاظت فیزیکی شکل و ساماندهی شده و شرح وظایف معین، شفاف و مشخص برای افراد نیز در نظر گرفته شده است.

علیرضا هاشمی حفاظت از اموال و امکانات و حیثیت دانشگاه، برخورد خوب با ارباب رجوع، کارمند و دانشجو، هوشیاری و ذکاوت در امور، نظارت دقیق بر ترددها و ورود و خروج را از مهم​ترین وظایف نیروهای حفاظت فیزیکی برشمرد و افزود: هدف از برگزاری چنین جلسه ای، عملکردها و کارهای همکاران نیروهای حفاظت فیزیکی در این حوزه نیازمند یک سری توضیحاتی است که باید افراد در این زمینه با وظایف خود بیشتر آشنا شوند.

در پایان کارکنان واحد حراست و حفاظت فیزیکی نظرات و پیشنهاد‌های خود را در زمینه هر چه بهتر شدن نحوه ارائه خدمات به مراجعان ارائه و راهکارهای اجرایی مطرح شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023789

وب گردی

وب گردی