دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه مستنصریه عراق آزمایشگاه نانو تأسیس می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در جمع هیات دانشگاه مستنصریه عراق از تاسیس آزمایشگاه نانو در دانشگاه مستنصریه عراق خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی واحد تهران مرکزی، محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد واحدتهران مرکزی در جمع هیات دانشگاه مستنصریه عراق ضمن ابزار خرسندی از حضور هیات شش نفره دانشگاه مستنصریه عراق در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با 320 هزار دانشجو، 6 هزار عضو هیات علمی، 7 هزار استاد مدعو در رشته های: مهندسی، علوم انسانی، پزشکی، هنر، کشاورزی، علوم پایه، با 23 شعبه در تهران و شهرهای اطراف تهران بزرگترین دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاههای مختلف دنیا همکاری های علمی خود را در تبادل استاد، دانشجو و طرح های مشترک علمی آغاز کرده است، افزود: امیدواریم بتوانیم با دانشگاه مستنصریه که از دانشگاههای بزرگ عراق می باشد همکاری علمی خوبی داشته باشیم.

آقامیری در ادامه از تاسیس "آزمایشگاه نانو" توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در دانشگاه مستنصریه عراق خبر داد و گفت: یکی از ماموریت های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تاسیس "آزمایشگاه نانو " در عراق می باشد. و ما این آمادگی را داریم تا تجهیزات مربوطه را با استفاده از توان داخلی و تجهیزات ساخت داخل ایران فراهم نماییم . ما سعی می کنیم تیم تخصصی را هر چه سریعتر جهت تاسیس آزمایشگاه نانو به عراق اعزام نماییم .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران همچنین به 40 برنامه علمی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: کلیه طرح های تحقیقاتی باید مطابق با این برنامه ها باشد .

وی تصریح کرد: 10 برنامه علمی با محوریت: "دریا، محیط زیست، صنعت و سلامت، صنعت و تجارت، سالمندان، ورزش، اعتیاد، حمل و نقل، انرژی و مواد " به دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اختصاص یافت و هر واحد دانشگاهی مسئولیت اجرای این برنامه های علمی را دارد. بر مبنای این 10 برنامه علمی، حدود 12 هزار زمینه پژوهشی بر اساس نیاز ذینفعان استخراج شده است.

آقامیری تاکید کرد: ما در استان تهران تا کنون توانستیم در موضوع محیط زیست، دریا، حمل و نقل فعالیت مشترک خوبی با دانشگاه مستنصریه داشته باشیم و در هر تخصصی که دانشگاه دولتی مستنصریه نیاز داشته باشد ما آمادگی لازم جهت معرفی استادان متخصص را داریم.

در ادامه Prof.bashar M.Neme رئیس دانشکده علوم و اطلاعات محرمانه دانشگاه دولتی مستنصریه عراق در سخنانی ضمن تشکر و قدر دانی از آقامیری و دیگر مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، اظهار داشت: در راستای امضا تفاهم نامه با وزارت آموزش عالی عراق فی مابین محمد مهدی طهرانچی و وزیر آموزش عالی عراق در ماه فوریه و پاسخ زود هنگام دانشگاه مستنصریه ما سعادتمند هستیم امروز درخدمت جمهوری اسلامی ایران باشیم و برای اطلاع یابی این جنبش علمی که در ایران و به خصوص در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد به ایران سفر کردیم.

وی افزود: ما با جوانان و کارکنان این دانشگاه که می تواند نمونه بارزی از دیگر واحدهای دانشگاه باشد دیدار داشته ایم

پروفسور بشار اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اساتید شایسته ای دارد، پژوهش های بزرگ علمی در آن انجام شده است، دستگاهها و تجهیزات مدرنی دارد که ساخت کشور ایران است و ما بسیار مشتاق هستیم تا با این دانشگاه همکاری مشترک داشته باشیم.

وی تبادل اعضا هیات علمی، انجام تحقیق و پژوهش های مشترک علمی، تبادل دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی و همچنین دیدارهای مشترک، چاپ مقالات در مجلات معتبر دانشگاه عراق را از جمله همکاری های مشترک دو دانشگاه اعلام داشت.

رئیس دانشکده علوم دانشگاه مستنصریه در بخش دیگری از سخنان خود به صورت اجمالی به معرفی دانشگاه مستنصریه عراق پرداخت و گفت: دانشگاه مستنصریه عراق با دارا بودن 40 هزار دانشجو، سه هزار و 200 هیات علمی، 13 دانشکده که شامل رشته های: پزشکی، داروسازی، مهندسی، علوم، دندانپزشکی، علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد، گردشگری و همچنین 6 پژوهشکده سرطان شناسی، دیابت، بیماری های خونی و ... بزرگترین دانشگاه عراق می باشد.

بشار تصریح کرد: دانشگاه مستنصریه 400 استاد تمام دارد و هر عضو هیات علمی بر اساس قوانین دانشگاه موظف است مقالاتی معتبر در سطح جهانی داشته باشند.

بازدید از آزمایشگاههای پیشرفته زیست شناسی، شیمی، پژوهشکده بافت، کتابخانه، برگزاری نشست صمیمانه و دیدار با مسئولین و استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، سفر به مشهد مقدس از جمله برنامه های هیات شش نفره دانشگاه مستنصریه عراق در ایران بود.

در این دیدار هیات دانشگاه مستنصریه عراق ضمن ابراز رضایت و خرسندی از تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و انجام پروژه های مهم تحقیقاتی در این دانشگاه، پیشنهاد همکاری مشترک در تبادل دانشجوی تحصیلات تکمیلی با این واحد بزرگ دانشگاهی را داشته اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1023792

وب گردی

وب گردی